Dubbelklonk, andra SM paketet vunnet....

2008-04-13 @ 23:54:33 | Poker
...vilket gör att jag nu står här med två SM paket. Detta är inte riktigt lika mycket värt, man får $500 i respengar istället för betald resa, men sammanlagt $3000  i alla fall. Nu måste jag försöka hitta en köpare till det här paketet och lägga till min bankrulle. Får jag detta paketet sålt för sitt nominella värde så betyder det att jag nog måste försöka kvala in till VM via ett par super satelliter också. Faktum är att satelliter verkar vara min grej, har inte spelat så många men vunnit tre pokerkryssningar, fjällsemester (kom två i en EPT satellit så jag var inte riktigt nöjd) och så dessa två SM paket. Försöker fortfarande få svar från Betway om flygbiljetterna men har inte hört något än. Hade inte min dotter Signe varit så liten så hade kanske min sambo kunnat ta över paketet, nu blir det nog ganska svårt.
Man kan ju inte vinna utan tur och jag hade rejält med sådan. När vi var fem kvar satt jag shortstackad C.a 6000, (efter att ha synat med AJ mot AQ, borde lagt då) alla de andra hade mellan 12000 och 20000. Plockade upp A4s på cut-off och gick all-in, Fick syn av samma kille som jag synade med AJ och han hade AQoff, Jag fick min färg tack och lov och bad om ursäkt. En annan avgörande hand var när jag hade A9 i BB och knappen gick allin. Den höll eftersom han föröskte stjäla med J7. Sedan så hade jag c:a 20000 när vi var tre kvar. Ena killen var ganska tight, lite för tight nu när vi bara var tre. Den andra killen var väldigt aggressiv. Så med 28 hjärter på SB så kompletterade jag BB dvs 2000 i potten. Han checkade och det kom två hjärter på floppen. Jag betade 1000 i hopp om att få se ett kort till men han höjde till 5000. Det hade han gjort några gånger innan så jag tänkte att om jag går allin ska han ha mycket bra för att syna och om han synar har jag outs. Han la sig efter lång betänketid. Nu var jag chipleader och började direkt utnyttja detta genom att raisa konstant. Efter 10 händer hade jag fåt tag i 45000 chips och de hade tiotusen var. Plockade upp AA på BB och SB gick allin. Och så var vi headsup. Han hade 10 och jag 55. Jag höjde direkt allin med K4 och han synade med JJ som höll. Jag hade 45 och han 20. Direkt handen efter så synar jag hans 3000 raise med K7. Träffar K och han går all in, jag blixtsynar han visar Ax off. Min Kung står och jag jublar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback