SM paketet sålt, förberedelserna har börjat

2008-04-18 @ 13:50:52 | Poker
Nu är paketet sålt till en person från Göteborg, får hoppas att det går bra för honom. Fick 2600 dollar för paketet till sist så jag missade 400 dollar på värdet, men det tycker jag är helt ok. Jag satsade ju ändå inte mer än 20 dollar för att vinna paketet, så det blev 15600SEK i vinst. Jag spelade också lite livepoker i onsdags med sedvanlig framgång. Vi är ett gäng som träffas då och då och hittills är det femte gången jag gått plus på raken. Första turneringen spelade jag ganska bra men slaskade en hel del i andra, gjorde en dålig syn med AT mot  en raise UTG. Jag försvarar mig med att denna person, vi kan kalla honom "Blomman" brukar kunna göra samma sak med A5 och uppåt, det var bara det att han denna gång hade AQ. Nästan hela stacken försvann där. En stack jag vunnit genom att göra en bra syn, med 55 mot en Allin som hade AT som jag täckte rejält samt en anna kille med AA som också gick all in. Jag satte båda på Ax och chansade rejält med tanken att göra en rebuy om jag missade, men det kom en femma på flopp. Läste fel, men om min read hade varit rätt så hade jag varit nöjd med mitt spel. Blev dock total lurad av killen med AA, en riktig duktig skådis.  Som vanligt så premieras ju inte bra spel. Ska spela lite på nätet i helgen, söndag är det en hel del satelliter (bl.a till en turnering i Marbella) och Gambla med Geigert.  Återkommer med rapport senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback