Back in business......

2008-08-31 @ 21:44:34 | Poker
Igår kom vi hem vid 21.30 från Eskilstuna, en dag som var ganska krävande och man var en aning trött. Anmälde mig dock till 500krs och spelade extremt tight till en början, mest eftersom jag satt och nickade till emellanåt. Var en anig trött. Fick sedan en kortrush med väldigt bra kort och när det var 70 spelare kvar var jag stor chipleader. Det är det sista jag kommer ihåg. Nästa gång jag vaknar har jag 1700 i marker och är på 15:e plats av 16 st spelare kvar. 15 st platser ger pengar. Stora mörken är 3000 och lilla 1500. Jag väntar en hand och då åker killen på 16:e plats och jag är "In the money". Var ganska irriterad på mig själv när jag vaknade, men tänkte att är man så klnatig ska man vara nöjd med att komma på prisplats i alla fall. Men inte nog med det. Jag har otrolig tur igen och tripplar upp med 99 och AA och tar mig upp till c:a 15000 marker. Spelar sedan försiktigt och lyckas ta mig till finalbordet. Spelar även där avvaktande tills det vi är 7 st kvar. Då ökar jag tempot och börjar höja mer. Lyckas dubbla och tar mig ända till tredje plats och kasserar i 9500 kr. Det tillsammans med några andra ITM placeringar den senaste veckan gör att jag har tagit tillbaka den senste tidens förluster. Skönt med lite tur ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback