Long time no write.....

2008-06-28 @ 00:42:07 | Allmänt

Det har varit en aning dåligt med motivationen att skriva sedan jag bubblade i turneringen som kunde gett mig en plats i VM. Bara för att förtydliga, jag kom 21:a av c:a 3800 spelare varav tjugo stycken fick VM-paket värda c:a 15000 dollar. Jag fick biljett till en 109 dollar satellit. Inget VM i år, får väl komma tillbaka nästa år. Har nu pappaledigt minst ett halvår och just nu är både jag och min sambo lediga fram till den 18:e. Har inte gjort så mycket mer än lagt sten och grävt i trädgården, sett Sverige åka ur EM och spelat lite mindre poker än vanligt. Har saknat lite motivation. Har spelat lite SnG turneringar på Pokerstars, och gått miniplus. Har spelat lite flerbordsturnringar med 150-250 pers i på Svenska spel med hyfsade resultat, en tredjeplats i en 21.00 och en åttonde plats i Sverigerankingen. Haft ytterligare ett par finalbordplaceringar och ett par platser ITM, så det har gått c:a 5000 plus i alla fall. Med tanke på att jag bränt c:a 7-8000 på att försöka ta mig till VM så är jag fortfarande lite back, men de pengarna kom ju från SM-paketet jag sålde och de var öronmärkta. Fortfarande kvar 7000 från den vinsten så de tänkte jag använda om det dyker upp någon spännande satellit till någon liveturnering. Får seom det blir någon livepoker i sommar, hoppas det i alla fall nu när jag fått min nya "cardprotector". Används för att se till att ingen rör dina kort medan du är i en hand. Under SM var jag med om att en givare tog mina kort innan jag hann se på dem så den är väldigt användbar, trots att det låter konstigt.
Semester i Ystad nu en vecka med Bruce Springsteen i Parken på söndag. Missar EM-finalen, men inget av lagen är direkt några av mina favoriter så det kan jag leva med. Missade Berglusconi cup med eftersom jag inte startade min webmail innan det var försent. 13 dagar kvar till I-dagen, har köpt campingutrustning och träffas säkrast på Kungsgatan fr.o.m den 10:e. Fick nyheterna om abbonemangsvillkoren och det verkar som om man kan köra med vanligt abbonemang också, kombinerat med Telias fastpris. Billigare än deras Iphonepaket i så fall. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback