Inget SM men..... i alla fall en satellitplats

2008-03-23 @ 23:48:07 | Poker
Spelade idag en $50 satellit till SMkvalet på Expekt, och åkte ut efter dåligt spel. Satt i SB och synade med T7off, några hade limpat före. Träffade tvåparet på flopp betade fick syn. Var lite okoncentrerad eftersom jag samtidigt spelade ett direktkval för 165 Euro på Potraiser och la inte märke till att J och 9 kom på turn och river, endast en 8 behövdes för stege. En dålig spelare satt mycket riktigt med 8-4 suited och när jag gick allin så blixtsynade han. ByeBye rosjon. I Potraiser kvalet gick det väldigt bra till en början, träffade bra och var chipleader när det var 4 st kvar. Då kom denna pott: Jag satt med QQ och raisade 3ggr BB. En syn från en lös, dålig men tursam spelare. Inga överkort nu , tänkte jag men det kom naturligtvis en K på floppen. Jag betade dock dryg halvpott, syn från turgubben. En till K på turn, och jag tänkte att han har ingen kung så jag betade rejält igen. Han synade. Jobbig A kom på rivern men nu var det för sent, jag tryckte på han synade med.......A5. Idioten hade synat hela vägen och träffat sitt ess på rivern, äckligt. Lite smått tiltad åkte jag sedan med 66 mot en floppad triss i treor. En pott jag spelat annorlunda om det inte varit mot samma tomte. Nåja, får skylla mig själv sista potten, men jag hoppas han missade SM-platsen, för han förtjänade den inte, bara tur. Men jag lyckades kvala in mig till Simbapokers SMkval värt $320 dollar när jag vann deras söndags satellit. Kvalet spelas 13/4 20.30,  en av tio går vidare till SM i Tallin,ett paket garanterat. Förhoppningsvis blir det mindre än tio spelare så att det blir lite övervärde, men knappast troligt. Går i och för sig fler kval just den söndagen och de drar kanske fler vi får se. Ska försöka vinna lite fler satelliter, blir dyrt annars att göra direktinköp till direktkvalen, de ligger på c:a $320 dollar. Två ITM i senaste SvS turneringarna men inga höga placeringar. Snart dags att klonka igen, kanske ikväll, spelar bra och ligger bra till i 22.30 just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback