Pokersnack II for dummies

2008-05-09 @ 07:33:02 | Poker
Nu när jag hittat mitt vinnande spel igen så ska jag fortsätta serien....

Mina kort som jag har på handen beskriver jag så här:

A=Ess(Ace)
K=Kung(King)
Q=Dam(Queen)
J=Knekt(Jack)
T=Tia(Ten)
9,8,7,6,5,4,3,2 får ni lista ut själva

suited = korten i samma färg
off= inte i samma färg

Så AToff är Ess tio i olika färger

Liten bokstav efter valören anger färgen d.v.s h=Hjärter, s= Spader, d=ruter(diamonds), c=klöver(clubs)

Raise = Höjning
Reraise= Höjning efter att någon annan redan höjt.

Pott = Summan av alla betar och höjningar i given.

Ante = en avgift alla spelare måste betala varje giv i turneringspel. Används efter att man har höjt mörkarna et t tag för att ytterligare öka trycket på att man ska vara aktiv.

Inköp = Vad det kostar att vara med i turneringen.

Stack = storleken på din markerstapel.
Startstack = vad jag börjar en turnering med.

ITM= "In the money" betyder att man kom på en placering som gav dig en vinst i form av pengar eller inköp till en annan större turnering.

Turnering= Man spelar tills en person har alla marker, mörkarna höjs hela tiden för att man inte ska sitta och vänta på AA och KK utan tvingas vara aktiv för att inte markerna ska ätas upp av att lägga mörkarna.

Sit and Go (SnG) = Ofta en enbordsturnering med tio spelare somstartar direkt när tio spelare anmält sig. Finns även flerbords SnG

MTT = Multi table tournament, flerbordsturnering som startar på en bestämd tid.

Återkommer snart med del III.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback