Certified Scrum Master och Sverigerankingen

2009-04-29 @ 20:58:39 | Allmänt
Har nu precis avslutat min certifieringskurs i Scrum. För er som inte är insatta i systemutveckling kan jag berätta att det är en process ramverk för hur man utvecklar mjukvara eller egentligen ett ramverk för hur man planerar och genomför precis vad som helst i teamform. Det är ett "agilt" sätt att jobba vilket betyder att man minimerar tid och energi man spenderar utom på det absolut nödvändigaste. En av mina kollegor på mitt företag planerade och genomförde sin flytt  tillsammans med hjälp av denna metod och det fungerade jättebra. Ett bra och strukturerat sätt att jobba utan onödig byråkrati. Förhoppningsvis blir detta ramverk grunden för nästa systemutvecklingsramverk hos min kund. Vore otroligt bra och skulle passa perfekt.
Kom 7:a i Sverigerankingen igår efter en riktig cooler. Jag floppar stege den andra killen tvåpar. Han sätter naturligtvis kåken på turn. Inte mycket att göra där. Borde avancerat i totala sammandraget men eftersom Svenska Spel har tekniska problem(ovanligt) så kan de inte visa upp ställningen. De har jobbat för fullt med detta i snart en vecka. Skulle kanske behöva använda Scrum som systemutvecklingsmetod för att lösa sina problem. I så fall kan mitt företag hjälpa till, känns som det finns ett behov.
I övrigt har det inte gått så lysande i mit WSOP kvalande. Kvalificerat mig till Bodogs kval den 3:e maj,  men spelat dåligt på pokerstars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback