Hemma igen

2009-04-14 @ 09:38:13 | Allmänt
Hemma i Stockholm igen efter att ha firat påsken hos mina föräldrar i Skåne. Meningen var att vi alla (mina föräldrar, mina tre barn och min sambo och hennes föräldrar) skulle gått ut och ätit sista kvällen, men de gamle orkade inte riktigt och stannade hemma med barnen, Så jag och Liv fick en kväll ute på restaurang själva vilket är en otrolig lyx. Gick på ÖG (Östergatan) ett nyöppnat ställe. Bra mat och bra viner, en aning dyrt kanske, men det får man unna sig när det inte är så ofta.

Kom hem igen vid 21.30, lagom till paus i Sverigerankingen som jag då kunde spela samtidigt som jag la Signe, vår minsting på 1 och ett halvt.
Spelade även en del turneringar på Bodog, bl.a deras påskspecial med 20k added. Det gick inget vidare på Bodog dock, jag spelade otåligt och chansartat, så var ute i alla efter bara ett par timmar.
I Sverigerankingen hade jag 2400 marker kvar när jag satte mig vid bordet efter första pausen. Började med 3k så det var helt ok. Dubblade ganska snart upp med AK. En shortstack med c:a 400 gick allin och fick syn av killen direkt efter. Jag ställde och täckte nästan han som synat. Han tänkte länge innan han synade med ...... AJ suited. Jag klonkade färgen på rivern.
Sedan spelade jag lugnt och försiktigt tills....
jg höjde3bb i mellan position med 33. En kille som hade lite mer än mig ställde på knappen. Jag funderade ett tag, men synade till sist. Han hade 42off. Han satte triss i fyror på turn.. Nu när jag tänker på det kan det ha varit det som gjorde att jag åkte i de andra turneringarna. Jag har en lätt tendens att tilta ibland...

Natten avrundades med att minstingen hostade till hon kräktes. Snabb sanering och somna om. Men vid femtiden på morgonen började hon rossla. Vi ringde sjukvårdspplysningen som lugnade oss och sedan somnade vi till sist om igen.
Upp tidigt och in i bilen för snabb färd upp till Stockholm. Hemma vid fyratiden efter en timmes köande i Södertälje. Hämtmat, indiskt och nu poker, SnG och turrar på Svenska Spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback