Pokerkväll

2009-04-16 @ 09:41:10 | Allmänt
Idag är jag hemma med Signe på förmiddagen eftersom hon fortfarande inte är bra. Kräktes två gånger igår och har fortfarande hög feber. Men just nu är hon i alla fall nöjd så jag kan skriva inlägget. Igår var det pokerkväll här hemma igen. Var ett tag sedan sist och första gången vi spelade på nya bordet. Vi blev 8 st efter ett par sena avhopp, tråkigt med tanke på att jag hoppats på fler, men ganska skönt eftersom det inte vlev lika rörigt som sist. Men nästa gång hoppas jag vi kan slå rekord och att det blir lite cashgame efteråt.
Vi började först 18.20 efter ett par sena ankomster. Den här gången fick vi riklig tillgång på whiskey eftersom ett par av spelarna hade med sig. Det finns kvar till nästa gång också;-)
Spelet var försiktigt i början trots unlimited rebuy. Tightaste spelaren var nog Stefan som jag tror spelade 4 händer innan han kom headsup mot Micke i första turneringen. Näst tightast var Stefans bror Jörgen som dessutom inte hade någon vidare tur. Mest aktiv, åtminstone på låga blindsnivåer var Christoffer, som har cashgame som specialitet. Han visade dock mestadels bra händer så vem vet, kanske hade han bra kortsnitt.......
Jag själv hade dåliga kort men bra timing. Träffade fint floppen 864 med 86 och fick syn av Jakob som hade A7. Dålig syn av mig innan floppen med tanke på att jag nästan var potcommited, men jag spelar ju hellre än bra. Och det är väl anledningen till att jag får syn i de lägena också.Och sen har jag ju sån tur så dessa spel kan liksom inte gå fel för mig.

Dock försökte jag några händer innan bluffa Anders (obluffbar, vilket jag borde veta vid detta laget), med missat färgdrag. Anders gjorde en mycket bra check på rivern som jag föll för och jag var tvungen att beta. Bra spelat av Anders.

Anders fick dock vara med om en badbeat mot Micke som med 99 fick triss på rivern. Anders hade då träffat tvåpar på floppen. Micke var nog den som hade bäst kortsnitt igår, men han spelade samtidigt mycket bra när han inte hade korten.
Jag ställde med 55 när Christoffer höjt med 66. Tyvärr satt Stefan efter mig och spelade sin andra hand för kvällen, JJ som blev kåk på rivern. Christoffer köpte in igen trots höga mörkar och lyckades så när placera sig ITM.
Till slut vann Stefan första turneringen mot Micke. WP GG tight is right.


Jakob, Jörgen och Christoffer utan marker


Micke med mycket marker



Stefan med ännu mer marker

Andra turneringen gick riktigt dåligt för mig trots att jag hamnade på tredje plats. Dubblade tidigt med par i kungar men lyckades sedan sakta men säkert krympa ner under startstack.med bra händer utan träff på floppen.  Eftersom jag inte hade lust att ha liten stack när mörkarna blev höga började jag chansa och fick snart göra en rebuy. Tripplade sedan med K2 UTG. Gick allin, och fick syn av Micke och Christoffer Micke hade 76 och Christoffer AT, men jag fick min kung på rivern. Tack var detta kunde jag folda mig in i pengarna.
Christoffer vann mot Micke i sista turneringen och tyvärr blev det inget cashgame denna gång.

Nästa gång blir antagligen i mitten på maj eller början av juni, vi får väl se.....

Kommentarer
★ JM

Lol. Men du kunde ju ha tagit en bild när man hade mycket marker, tex någon gång under den första handen..

2009-04-16 kl. 21:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback