Paf Sviten Lucia kryssning del 3 Dag 2

2009-12-12 @ 20:48:43 | Allmänt
Kl. 10.00 vaknar jag av att The Office ledmotiv klingar ut ur min iphone. Sovit från kl 2.30 tills nu. Dushar och går och köper frukost. Går ner till turneringen i konferenscentret precis innan 11.00, kontrollräknar mina marker. Samma bord som igår. Kommer inte ihåg alla händer men en del, och kommer kanske inte ihåg dem helt rätt men ber om ursäkt i förväg till de inblandade. En av de viktigare av händerna är när jag sitter på stora mörken med A9. Killen innan mig raisar 2,5 gg BB och jag synar. Träffar mellanpar på floppen T93, två klöver. Han ställer och jag funderar länge innan jag bestämmer mig för att syna. Han har J5 i klöver, och på turn kommer en 8 så inför sista kortet har han öppet stegdrag och färgdrag. Men min hand håller och jag är uppe på runt 70K. Ligger där ganska länge, många åker ut runt mig och tre nya spelar kommer till positionerna precis innan mig. Närmast sitter en kille som är solid och orädd som vann kryssningen för några ggr sen. Innan honom är platsen tom eftersom en kille inte lyckats vakna i tid till 11.00. Efter den tomma platsen sitter en lösaggressiv spelar i 20 års åldern. De spelar många potter och efter ett tag dyker snubben upp som försovit sig.Han har ett rejält skägg och visar vara ytterligare en i kompisgänget till den lösaggro killen. Liknande spelstil allihop.
Försöker inte bli överkörd och efter ett tag är jag ute och petar i en pott jag inte borde peta i. Försöker bluffa men han (skägget) går allin efter att jag betat flopp, ham minraisat och jag återhöjt mini en gång till.
Tappar ner till c:a 45-50k och ligger kvar där ett bra tag. Tightar till mig rejält eftersom de återhöjer eller synar de flesta potter. En gång höjer skägget mig från knappen och jag ställer med A9, men annars kommer jag inte ihåg så mycket. Försöker sno lite då och då och lyckas ganska bra. Det tredje bordet bryts och nu är vi bara 18 personer kvar. Det har flyttats om folk och sidan om mig hamnar en riktigt agrressiv kille, tror jag, men det visar sig att han antagligen bara har bra kort. Han visar iaf bara bra händer.
En viktig pott utspelar sig nu. Ålänningen från mitt första bord höjer 3gg BB när jag sitter på stora mörken. Nya aggrokillen ställe allin på smallblind och jag tittar ner på KK. "Allin" säger jag direkt och ålänningen funderar ett tag innan han lägger sig. Lilla mörken visar QQ och jag visar mina KK.
Jag vågar inte titta på floppen men förstår på ljudet att i dörren(första kortet dealern visar när han lägger ut floppen) så är det en dam, men tittar då upp och ser att nästa kort är en Kung. Yessss! Har Ungefär 95k efter den handen och nu känns det ganska bra.
Aggrokillen bygger ny stack tills nästa hand utspelar sig. Sitter på stora mörken med A8 när han raisar mig från lilla mörken, alla har lagt sig fram till honom. Jag gissar att han kan göra detta med en massa händer och väljer att ställa. Han kvider men synar.......med T7. Konstigt men jag är glad. En 8 på floppen och sedan kommer K på river och turn och tillsammans med kungen på floppen har jag kåk och 150K i stacken. Vi är därmed framme vid finalbordet. 9 spelare till finalbordet bara 8 får pengar, jag ligger bra till, chiptvåa eller chiptrea och det är ett par shortstackar vid bordet. ......Forts följer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback