Paf Sviten Lucia kryssning del 4 Finalbord

2009-12-12 @ 20:49:45 | Allmänt
Efter en kort paus kör vi igång. Eter ett par händer får jag 66, höjer den mest shortstackade nästan allin och han synar med KQ.
Mina 66 står och jag är In The Money!!!!!
5000 för åttonde platsen och 70 000 kr för första platsen. Ligger bra till också och stjäl lite till och ligger på 250k som mest.
Går långsamt neråt efter detta men får till sist AJ i tidig pos och höjer 3gg BB. Får syn av en kvinna som inte spelat en enda hand sen hon kom till finalbordet.
Hon kom dit med en rejäl stack, men finalbordet har nu pågått ett tag och hon har lite mer än 6ggr BB kvar och ställer..........med Q2.
Får A på floppen, och hon får Q på turn............men ingen hjälp på rivern. 7 spelare kvar nu.

På första postion, en kille som folk kallar padrino men heter Mikael. Stor stack efter att flera ggr innan finalbordet dragit ut å det grövsta.
På andra position Gia, som jobbar/jobbat på PAF tror jag. Ganska shortstackad.
På tredje pos en Finne vid namn Johan som spelar tight verkar det som.
fjärde pos sitter Mika, finns som skällde på mig i början ,också ganska shortstackad.
Sedan sitter Jag och direkt efter mig sitter skägget som är polare med Padrino, kallas Kraclob tror jag....
Efter honom sitter Conny en kille jag känner väl igen från tidigare kryssningar.
Kraclob har varit ganska jobbig under hela tiden, varit kaxig, kommenterat andras spel och pratat i händerna med sina polare när han inte varit med i handen.
Inte slutat heller trots tillsägelser.Ingen känsla för hur man ska uppföra sig vid ett pokerbord. Typisk snorunge i mitt tycke.
Ganska osympatisk enligt mitt tycke, han lyckas få mig att önska att jag får slå ut honom iaf. Till sist går han allin och blir synad av sin polare som vinner.
Conny blir nästa man att ryka.
Tyvärr blir Padrina storstack på kuppen. Antarna och mörkarna är höga och jag är totalt kortdöd. Försöker mig på en bluff mot padrino och höjer upp med 52off från lilla till 48K, stora mörken är 16k anten 1k.
Han synar tyvärr...Floppen kommer AJ5 och jag betar ut 60k, med förhoppning att jag ska få cred för ett ess. Icke sa nicke,padrino ställer och jag måste lägga mig.
Nere på 150k igen ungefär. Spelar nu tight och får bara enstaka bra händer, höjer och får antar och mörkar vilket är ganska mycket. Shortstackarna dubblar på de andras bekostnad och det blir mer och mer jämnt.
Får KK på stora mörken en gång efter att Mika återigen blivit shortstak men han viker på lilla mörken och jag får en walk. Varför tittade jag på korten innan? Brukar vänta till det är min tur och om jag får en walk brukar jag inte titta alls eftersoim det gör ont att inte få spela bra kort.
Några händer senar synar jag hans allin med A5 från stora mörken. Den står och vi är 4:a kvar.
Inte långt tills vi är i hamn nu och det ser ut att bli tight med tid. Johan slår ut padrino och handen direkt efter ställer jag och får syn av Gia. Jag har T5 och hon har A4 som står. Kortstackad ställer jag in handen efter men turen är slut och jag åker ut på tredje plats.
Trevligt med 30000 iaf! Och många gratulationer och folk kommer fram och tycker jag spelat bra. Kul!
När båten lägger till tar jag taxi till Siris skola där hon ska ha födelsdagsdisco för sin klass tillsammans med granntjejen Alva, Liv skjutsar hem mig, Signe och Sander och nu ligger jag här i sängen och nattar Signe, trött men glad. Ingen vinst men största framgången live isf.

Kommentarer
★ Rickard

Du spelade ruskigt bra hela kryssen och var helt klart värd att vinna denna. Nästa gång tar du hem det.

2009-12-12 kl. 23:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback