Långlördags färd mot natt

2009-02-15 @ 11:54:10 | Allmänt
Fortsatte igår kväll att spela enbordsturneringar, men det gick inte lika bra, ett par hundra i förtjänst.
Spelade även långlördag, en turnering med extra mycket startmarker och långsam struktur, dvs det är långt mellan blindshöjningarna och de höjs inte så mycket varje gång. Bestämde mig för att spela lite lösare än vanligt och lyckades dubbla upp nästan direkt. Då spelade jag ännu. Fler händer och hade drygt 12000 i första paus och sedan 30000 i andra paus. Fortsatte spela lite spekulativa händer, men började tighta till efter andra paus. Så länge en höjning 3 ggr stora mörken vårt max tio procent av min stack höjde jag om jag var först in med alla händer som jag ville spela. Effektivt och efter 4 timmars spel hade bubblan spruckit. Vi var nu 40 stycken kvar, och jag låg topp tio. Hamnade strax ur position mot en spelare som återhöjde eller synade varje pott jag spelade, och jag fick lägga mig gång på gång. Frustrerande, men när han bytte bord när vi var 20 kvar tog jag chansen och inför finalbordet hade jag slagit ut de senaste 4 spelarna och var chipleader. Tyvärr hamnade jag direkt till höger om samma spelare igen och ham fortsatte som innan och efter ett tag så hade jag tappat till 4:e plats. Sen blev han i sin tur reraisad av andra spelare och han åkte till sist. Återtog då snabbt chipledningen igen. Det gick lite upp och ner men till sist var vi bara två kvar och jag hade en rejäl chipleader. Tyvärr tappade jag den på en bad beat och fick jobba ganska hårt. Ett tåg hade han ett rejält övertag, men till sist tog jag över totalt. 18500 sek in i bankrullen. Total speltid 6h 30 min, var klart kl 3.30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback