Vinst i midnattsmötet

2009-02-01 @ 14:09:03 | Poker
Spelade en del Sit-n-Goes igår på 200kr nivån och plussade 1600kr ROI p c:a 50% tror jag. Jag spelade långlördag, 500krs lotto satellit, och 500krs utan framgång, åkte som 17:e på lottot, på tredje handen jag spelade, 14 fick inträde till 500krs. Efter att ha åkte i dessa turneringar så spelade jag midnattsmötet kl 0.00 Efter c:a 10 inuter så fick jag AK efter att en höjt till 4ggr BB och en till synat. Höjde då till 210 och första killen går all in, och synare lägger sig. I det här läget så sätter jag honom på AA,KK,AK,QQ eftersom jag inte vet om han är tomte (zorzi var hans nick). Jag ställer (går allin alltså) och det visar sig att han har AA som står hela vägen och jag täcker honom precis, får 145 marker kvar. Kommer sedan upp till 390 efter att haft tur och fått bra kort. Eftersom jag hade så lite pengar synar de med nästa vad som helst. Går sedan allin med 88 och vinner den och är uppe på 800. Tar det ganska lugnt, stjäl lite och håller mig flytande till precis innan paus då jag får KK och syn av tv å pers, vips uppe på 2500. Spelar lugnt och metodiskt och går ofta in med bästa handen. Drar ut ett par ggr också, men inget ovanligt för mig;-) Spelar sedan bra innan bubblan, men blir kortdöd på finalbordet så jag blir tvungen att spela mindre aggressivt. Visar sig vara en bra taktik, 4 personer åker ganska fort och sedan har jag tur, både drar ut när det behövs och framför allt vinner jag i stort sett alla coinflips. Får också en hel del läggningar. Elake Åke som jag tycker är en lite konstig spelare var faktiskt på förra finalbordet på midnattsmötet. Jag höjer 3.5 ggr BB med AQ, för att visa att jag är commitad, och får syn av åke. Floppen kommer 397 rainbow och jag ställer och åke synar..................................................med KJ? Förvånade men min AQ står hela vägen och sen var det inga större problem att ta hem resten. Ska försöka lägga upp hel HH så att om ni är ointresserade kan titta på den i Universal Replayer. 4 midnattsmöten, varav 3ggr ITM, varav 2 ggr finalbord och varav en vinst på senaste tiden. Februari började bra iaf. 3h in på den nya månaden hade jag ökat min bankrulle med över 10 000kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback