Sent i natt..........

2009-01-27 @ 08:15:11 | Allmänt
..........blev det eftersom jag kom 5:a i midnattsmötet på Svenska Spel. Hade en del tur, vann t.ex. med 85off mot AA, där jag hade gått allin preflop UTG. Låter som ett tveksamt spel, men jag hade bara 9000 kvar och BB var 2000 så om jag inte gick allin där så hade jag inte kunnat få någon att lägga sig med en allin. Något de flesta borde lära sig, mindre än 5BB, allin innan nästa gång du själv är BB, annars ger du dina motspelare för bra odds att syna med vad som helst. Vann även KQ mot AQ, och fick ett tredje esspå turn efter gått allin på floppen AKT när jag hade AK. Motståndaren hade TT, så där hade jag en del tur. Men i mina Sit-N-Goes så gick det precis tvärtom. Förlorade med AA, KK, QQ med 5 minuters mellanrum. Nåja, plus igen i alla fall. Ikväll är det Sverigerankingen där jag fallit till 12:e plats, ska försöka förbättra mig idag. Dessutom Premiär för säsongens Berglusconi Cup, hoppas det blir många spelare. Flyttade mötet med Svenska Spel till imorgon, ingen barnvakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback