Dagen efter

2009-05-10 @ 10:37:15 | Allmänt

Igår blev det ingen poker alls eftersom det var fullt upp med annat. Skönt med lite paus då de senaste två sessionerna slutat lite back. Istället blev det pingisturnering med min dotter. Jag fick ställa upp som domare och det är inte så lätt när de flesta deltagarna själva inte kan hålla reda på vem som ska serva. Dessutom kör man ju inte till 21 längre som när jag var liten utan bara till 11. Jag försökte slippa döma när Siri spelade och lyckades ganska bra iaf. Siri förlorade första matchen ganska klart, men vann andra matchen som var en riktig rysare. 3-1 i set blev det till sist. J-Oeller Jörgen i OS semi, släng er i väggen, inget slår spänningen när ens dotter spelar B-slutspel och tar sig till final. Dessutom måste man ju försöka se cool ut på ytan för att man inte ska uppfattas som "en sån där sportförälder". Siri gick till sist till final i B-slutspelet där hon förlorade efter en jämn match. Vi var alla mycket nöjda och hon fick en keps till pris.

Sedan hem och hjälpa till med förberedelser inför 40-årsfesten. Städa, förbereda grill, grilla, dricka bål.
Sen kom gästerna vid kl.16, eftersom det var fest med släkten och med barn startade vi tidigt. Full fart hela kvällen, två av gästerna stannade kvar och sov över (kusiner till barnen) och vi kom i säng strax efter midnatt. Lite mer pingis i källaren och en del vin blev det så man känner sig lite slagen. Upp tdigit dock för att göra chokladbollar till dotterns klassloppis nu på förmiddagen. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska spela ikväll, men en hel del turneringar och cashgame lär det bli. Återkommer i kväll.......

Glöm inte rösta på www.donkr.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback