Sjuka igen, Vinst i Sverigerankingen

2009-11-30 @ 20:41:37 | Allmänt
Då var det sjukt här hemma igen, Sander kräktes i skolan och har fortsatt sen han kom hem. Signe och Siri mår bra, men Signe och Sander får vara hemma imorgon. Jag är hemma imorgon och jobbar på onsdag.
Spelade satellit till pokerkryssningen den 11:e december igår och vann en biljett. 2 av 22 fick biljett. I Sverigerankingen gick det också bra, vinst och återigen ett bra tillskott till pokerkassan. Vid tre tillfällen hade jag tur som bäddade för vinsten, men hade även en del otur, varvat med bra spel:

1)
Sitter med JJ, och en av mina motståndare som jag gnabbats med en del ("Sluta gnäll" har jag skrivit efter att han förlorade med KQ mot 22 och blev helt rabiat eftersom motståndaren sagt "gg" innan floppen) höjer till 3 ggr BB, Jag ställer och killen efter mig synar  för hela sin stack och även min antagonist synar.
Första killen har QQ och andra killen 99. En J på floppen och potten är min och har helt plötsligt 50k.

2) 2 bord kvar och jag har 88 UTG som jag minraisar (Något jag gjorde konstant hela turren utom slutet på finalbordet). Reraise från spelaren två platser innan knappen. Jag synar och ställer sedan på floppen 442. Han blixtsynar med AA, men mina klonkskillz visar sig vara oövervinneliga, en 8 kommer på rivern. Återigen lite sura miner

3) 3st kvar, jag raisar från lilla mörken med A2 ruter, får syn av en jobbig skrytande typ på stora mörken. Floppen kommer AJ4,  en ruter. Jag betar, han återhöjer, jag ställer. Han har AQ, men jag får springande ruter för en flush. Han blir helt vansinnig. Leder efter den potten 6 mot 1 och vinner enkelt HU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback