Hur ska man mäta?

2010-08-07 @ 18:20:11 | Allmänt
Är nu så smått igång med pokern efter semestern, inte fullt så många timmar denna vecka som jag tänkt då det blir mycket spacklande, slipande och målande och det funkar inte att vara vaken hela natten då.
För att kunna mäta hur det går försöker jag hålla reda på hur mycket jag spelar för och hur många timmar. Testade Hold'em Manager och Poker Office och de är iofs bra för att analysera spelet och fungerar utmärkt för cashgame men suger på turneringar då de inte visar inköp och vinster. Gissar att det är brister i historiken som gör att programmen inte visar detta.
Det ställer dock till det för mig då jag antagligen måste föra någon sorts manuell bok över mitt spel, alternativt bara hålla koll på de olika kontona på de olika sajterna samt hur många timmar jag spelar.
Ska fundera lite och leta på nätet vad som finns, någon som har något förslag?
Just att mäta hur det går är viktigt. även om man ska se till att man inte får stirra sig blind på kortsiktiga resultat då det kan skapa onödig prestationsångest.
Söndag blir det dock helt fokus på turneringar så då blir det förhoppningsvis spel framåt tidig måndagmorgon.
Börjar ganska tidigt vid 18.00 och startar turneringar ända fram till 02.30, lite beroende på hur det går i de som startar tidigt. Brukar kunna köra sex stycken samtidigt så jag sätter gränsen där, för att kunna spela med kvalitet.
Dybban snackade i sin senasteblogg om att dra till Las Vegas och turneringsgrinda nån månad, låter väldigt lockande även om en månad är väl lång tid. Två veckor vore nog max och dessutom skulle det vara rätt ansträngande för Liv då hon då måste sköta all hämtning och lämning. Men om jag tar allt sånt i ett par månader så kanske det skulle fungera. Men tror ändå att jag använder min tid effektivast genom att spela på nätet så mycket som möjligt, så jag avvaktar nog till nästa sommar då det är WSOP igen. Kanske blir någon annan liveturnering under året, men målet är att maximera spelandet på nätet.
Måste också försöka öka kvaliten på mitt spel, framför allt ha bättre fokus på just spelandet när jag väl är igång. Eventuellt får jag skaffa en större skärm att spela på för att kunna hålla igång tillräckligt många turneringar.
Det gäller att använda tiden så effektivt som möjligt. Ska försöka sätta upp ett så bra turneringsschema som möjligt och följa det så noggrant som möjligt under veckorna. Får se om jag publicerar det i bloggen så småningom. Men det kommer att bli små pauser ibland då byggandet prioriteras. Nån som känner till en ledig och bra rörmokare i Stockholmsområdet?

Kommentarer
★ Pokerpappa76

Jag har inte testat själv, men på pf.nu så finns det en kille som för några år sedan tog fram ett exceldokumet för att föra statisktik på sitt spel. Sök på Hagbords statistik i Sökrutan så hittar du nog tråden.

2010-08-07 kl. 21:57:55
http://www.firstpoker.se
★ biedermeier

Här kommer länken. Detta har jag kört med under de 6 åren jag har lirat. Fyller dom flesta behoven.



http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/25740-hagbards-statistik-och-bokfoering-i-excel-version-3-a.html

2010-08-09 kl. 04:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback