Mardrömssöndag

2010-08-08 @ 23:50:24 | Allmänt
Just nu bara kvar i en enda turnering vilket inte är så konstigt för den har bara hållt på i knappt 30 minuter!
Snacka om setups ikväll. Några exempel, så jag får gnälla av mig. Har AK på knappen i veckopotten, alla foldar, jag ställer då jag har c:a 12ggr BB kvar. Får syn av lilla mörken som visar AQ, floppen kommer QQx. Retlig K som river
Sverigerankingen, sitter på knappen med AA. UTG höjer till 450 (3ggr BB), får en syn, jag ställer med mina knappt 4000. Syn av UTG som har AK i ruter. Floppen kommer tre ruter, gonatt.
Ikväll har alla floppat triss när jag har haft AA eller KK, om jag har QQ så har det alltid suttit någon efter med AA eller KK. Floppade två trissar där en annan spelare haft högre triss
Lätt tiltad kan man väl konstatera. Får trösta mig att jag satellitade mig in till de tre dyraste turneringarna så att de kostade mig $100 sammanlagt istället för $524.
I Bodogs 100K började jag bra men i takt med att jag åkte i varenda annan turre så spelade jag sämre och sämre. Likadant i Guts 100K.
Mest irriterad är jag över handen där jag synade ner ett fyrtal hela vägen med AK där jag hade topp-paret + toppkicker. En sån hand måste jag kunna lägga.
Sammanfattningsvis, började kvällen bra, spelade bra, utan större fel, men tappade spelet i takt med att setupsen haglade. Nu gäller det att jag skärper mig i den sista turren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback