Nyvaken

2010-08-23 @ 13:42:10 | Allmänt
Har precis vaknat efter att ha somnat sent efter söndagens många turneringar. Var iofs uppe mellan 7 och 8 för att se till att barnen kom till skola och dagis men sen somnade jag om direkt helt slut.
Hur gick det då? Ett riktigt lyckat resultat och en grym besvikelse. Besvikelsen kom tidigt på kvällen då jag missade att kvala till SM. Spelade bra och hade tur (något man inte ska bortse från) med bra kort eller kanonträffar. Till sist var vi bara två kvar, och jag spelade fortsatt bra, vi började lika men jag fick snabbt ett övertag. Lyckades få honom allin med A8 mot 55, tyvär kom ingen hjälp. Jobbade mig upp igen men blev sen rivrad när jag fått honom att stoppa in en tredjedel av sin stack med ingenting, till K kom på rivern. Plockar sen upp KK och ber till gudarna att han ska ställa in alla marker in vilket han gör......med AA. A på floppen, vilken setup. Tack för den;-( Ser inte ut som riggen är med mig för SM i år, ett kval kvar får se om jag spelar.
Samtidigt spelade jag veckopotten med 43 andra spelare på SvS och hade lyckats ta mig till finalbord. Låg dock inte fantastiskt till, men fick chansa och dubblade upp. Tog mig till pengaplatserna, och när vi var fyra kvar gjorde jag en dålig´syn, men hade tur och fick en split.Pheeew!
Efter den dåliga synen tog jag mig i kragen och släppte alla andra bord (var tvungen att köra på två bärbara för att få plats med alla bord och kunna köra Ongameklienten som drar 3ggrs så mycket cpu och fyra ggr så mycket minne som de andra klienterna).
Hade lite tur och spelade bra och till sist blev det en vinst, trevligt! Det gör vi om tycker jag!

De andra turneringarna jag spelade var inte mycket att säga om, mer än att jag ofta åker på utdragningar och ibland på sjuka utdragningar. AK mot KT, kommer två tior på floppen, AK mot K6, två kungar på floppen, pengarana åker in, en 6:a på turn. Floppade stege, fick in pengarna, men killen får runner,runner kåk.
De gör ont dessa utdragningar, men måste ändå tyda på att jag gör något rätt och stoppar in pengarana när jag är favorit. 
I sista turneringen låg jag väldigt bra till, första pris drygt $20 000, det börjar närma sig bubblan och jag höjer aggressionsnivån. Blir då lurad upp på läktaren av en annan spelare. Jag höjer upp med A9, han synar från knappen, bara han och jag i potten. Vi har spelat väldigt många potter mot varandra, och han hade spelat ut mig hela kvällen, måste jag tyvärr erkänna. Floppen kommer 9 hög och det är typ första gången jag träffar något alls i en pott mot honom. Jag betar han steksynar. Nästa kort är ett lågt kort och jag checkar för att checkraisa allin. Han betar, jag ställer, han blixtsynar med AA. Dåligt av mig, grattis till honom.
Sista handen är dock lite speciell, man undrar hur vissa tar sig så lång som de gör.
Har 8K kvar nu och mörkarna är 500-1000. UTG limpar in och jag ställer med QQ i mitten pos. Knappen reraisar allin och jag tänker att han har AK,AQ, kanske t.om ett lägre par eftersom han bara vill spela mot mig. Han har stor stack precis som killen som limpade UTG som till slut lägger sig och den andra snubben visar 78suited!!!!
En 8 på floppen och sedan en 8 på rivern och min saga är all. Det är så man vill kr.....
Funderar på att hitta nån annanstans att spela eftersom Liv inte tål mina svordomar och utbrott längre. Förhoppningsvis är rummet i källaren klart snart, så kan jag sitta där med stäng dörr på kvällarna och få utbrott för mig själv utan att störa någon annan.
Ikväll blir det ingen nätpoker, förhoppningsvis iaf, ska iväg till en annan lokal klubb och spela en turnering med ett Unibet Open paket addat. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback