Söndagsredovisningen

2010-08-16 @ 12:33:51 | Allmänt
Jaha så var det dags att redovisa hur det gick på veckans stora turneringsdag. Spelade lite färre turneringar igår då vi hade kalas för både Sander och Signe (7 resp 3 år) och släkten var här. Spelade dock Ongames $200K Championship då jag har en del biljetter till den. P.g.a firandet satt jag ute i en och en halvtimme innan jag började spela och stacken hade krympt till 2000 från 2500. 1085 startande och trots att jag började sent hade jag redan efter 10 min 8000 i stacken efter en AA som synades pre-flop och sedan floppade jag triss i tior och fick fullt ut betalt. Sen var det kallt, förlorade flera coinflips med AK, men lyckades tack vare bra shortstackspel ta mig till 139:e plats så det blev lite pengar iaf.
Spelade även Sverigerankingen där jag blev utköpt, likadant med 500krs. Veckopotten, SvS dyraste turnering, 2000kr i inköp, spelade jag också och det gick riktigt dåligt i början, höll mig bara precis flytande, men lyckades ta mig till en tredjeplats till slut så det blev en del pengar. Dock inte så månag deltagare, bara 40 st. Hade tur med coinflipsen i den turneringen, hade det inte i andra.
Kom itm i två turrar till men bara småpengar.
Gick bra i Cake 100K tills jag fick AA och en lyckost fick AQ och fick två damer, sista kom naturligtvis på rivern. Åkte på 93:e plats efter att ha legat topp ett tag, men förlorade även här flera coinflips AK mot QQ.
Å andra sidan hade jag dubblat tidigare när jag ställde från BB med A3 ( resteal-försök), fick syn av AJ, men satte trean på floppen. Det jämnar ut sig, men jobbigt när alla beats kommer i stim.
Sammantaget en godkänd söndag, framförallt spelmässigt. Hoppas på MVG nästa söndag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback