Vardag igen, jippi!

2010-08-17 @ 10:32:26 | Allmänt
Full av plikter är denna vecka, det är dags att komma in i gamla vanor med skola och dagis. Just nu hittar vi ingenting av det som behövs eller upptäcker att ungarna växt ur sakerna under sommaren.
Liv har börjat jobba och Signe har redan börjat på dagis, men Siri och Sander har en sista sommarlovsdag kvar innan de börjar skolan igen. Dagarna för mig består av att försöka hinna fixa grejeri tillbyggnaden, igår var det lite spackling till och så målade jag källarväggarna en andra gång. Tog lång tid och vitprickig och med andan i halsen fick jag ge mig iväg till dagis för att hämta Signe hyfsat tidigt. Korta dagar nu i början så att hon vänjer sig.
Sen var Signe slut och vi degade i soffan och kollade Pippi. Var själv ganska trött, blev inte så många timmars sömn efter turneringssöndagen.
Igår måndagkväll/natt fortsatte jag köra så många turneringar jag hann med på Betfair för att om möjligt ta mig upp på topp 10 innan den 28:e augusti. Retar mig att jag inte var uppmärksam och la märke till denna leaderboard förrän den 10:e, volymen på Ongame första tio dagarna är inte vad den borde ha varit.
Det är tyvärr så att Betfair inte stödjer webbklienten, så jag har inte testat den än, men den vanliga klienten suger alldeles för mycket resurser av datorn. Vore jag teknisk projektledare för deras klient så skulle jag prioritera att fixa prestandan. Maxar just nu 6 bord, sen börjar allt att lagga, väldigt irriterande. Samtidigt kör jag tre andra klienter som inte laggar alls, så det verkar som om ongameklientens pokerbord slåss om samma resurspool på datorn, för de andra funkar smärtfritt samtidigt som den hackar.
Dags att köra en kodprofilerare och leta flaskhalsar Ongame!
Blev en vinst igår iaf, vilket var på tiden, blev i deras 7K garanti som startar klockan 22.00.
Hade en del nära-skjuter-ingen-hare turneringar igår, men retar mig mest på deras 12K rebuy garanti där jag bluffade bort hela stacken när jag låg riktigt bra till. Överlag blandar jag fortfarande bra spel med vissa hjärnsläpp. Då menar jag väldigt sällan mina pushar som ibland kan synas väldigt konstiga för mina medspelare utan snarare de händer där jag höjer pre med marginella händer och sedan inte har en plan för vad som ska hända sen. Men ibland måste man ju spela någon hand även om korten inte kommer. Man hoppas ju ibland att när man foldat två varav att man ska få lite respekt för sina höjningar, men det verkar inte gälla mig, jag verkar ha svårt att känna av min egen image, eller så är de andra inte speciellt uppmärksamma. Om någon spelat mot mig så får ni gärna tala om hur ni uppfattar mig vid borden, jag är tacksam för all konstruktiv kritik som jag kan få.

Kommentarer
★ emil

jag måste verkligen säga att jag gillar din blogg riktigt mycket rosjon! väldigt trevlig läsning och även en del railing ibland, fortsätt med vad du gör, ditt turneringsspelande är unikt!

2010-08-17 kl. 11:36:39
★ rosjon

Kul att du följer mig, all railing uppskattas, om du har några frågor om spel som du ser jag gör så hör av dig, har inte alltid en förklaring till mitt spel, men det är alltid bra att fundera igenom händer i efterhand, något jag inte gör tillräckligt ofta.

Var spelar du själv?

2010-08-17 kl. 12:59:00
http://rosjon.blogg.se/
★ Söppärj

Jag uppfattar dig som väldigt aggro o kompromisslös. Men jag har å andra sidan mest sett dig i slutspelet 2-5 kvar när du haft stor stack som du utnyttjat.

2010-08-17 kl. 13:40:59
★ Emil

Ja jag skulle nog behöva en del "lärning" på turneringssidan, jag spelar mest på svs men även en del på redbet och opoker.

2010-08-18 kl. 03:33:52
★ rosjon

Emil:Som sagt posta kommentarer här med frågor så svarar jag mer än gärna, både om händer jag spelat eller om du har egna situationer som du funderar över.



Söppärj: Det stämmer ungefär in på vad jag trodde när jag har stor stack, är mer timid med liten stack, har inget val då.

2010-08-18 kl. 09:43:33
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback