Varför på en måndag?

2010-08-10 @ 14:52:20 | Allmänt
I söndags funkade verkligen ingenting överhuvudtaget, sista turren gick precis lika dåligt som de andra, men då mest p.g.a av mitt tiltade spel. Dusty Schmidt anlitade en mental coach för att hjälpa honom att bli bättre på att undvika tilt och kanske t.o.m dra lärdom av den. Tilten förstärker alla de läckor vi har så om man analyserar sitt spel efter en tiltad session så är det lätt att se vad man ska jobba mer på!
Igår måndag tog jag nya tag och valde att spela mer konservativt i början. Tight is right but tighter is righter!
Körde 7 st turrar igår. Bubblade i bodogs 2K garanti, men låg då bra till i flera av de andra turneringarna. Åkte sedan ut ur Guts Hightstakes 1,5K garantin (ofta övervärde då det blir kanske 10-12 spelare) på 6:e plats p.g.a en misslyckad allin med topp-par mot en triss.

Hade redan tidigare på kvällen åkt på en coinflip i daily 4k på Guts.
Låg fortfarande bra till i de andra fyra turneringarna. Först åkte jag ut ur Ongames European Daily 12K garanti på en 17:e plats, gav knappt dubbla pengarna tillbaka. Sen var det dags för finalbord i 500krs på SvS där det gick bra, spelade bra och vann t.o.m när jag var underdog. Gick bra ända tills vi var tre kvar då jag blev helägd av SharkPalle. Tappade chiplead till en knapp andra plats men lyckades slå ut trean på tur (KQ allin mot hans AJ) Det blev inte bättre headsup. Träffade inga floppar och när jag bluffade läste han mig som en öppen bok. Välförtjänt vinst av SharkPalle. Men vi lär mötas fler ggr.
Samtidigt som jag tog min andra plats i 500krs så kom jag till finalbord i Everest 5K garanti. Otroligt långsam struktur i denna turre, lite långsam till och med i min actiontörstande smak, men ofta övervärde.
Från det att vi var 6 kvar låg jag och en kille till i topp med 6-7 ggr mer marker än de andra och det var honom jag slog sedan HU. Vinst och fina pengar på Everest.
Samtidigt med finalbordet på Everest kom jag längre och längre i Ongames 12K Nightly rehab och lyckades även där ta ett finalbord! Blev till slut en 7:e plats av 477 spelare.
7 turrar, 4 ITM, 3 Finalbord, 1 vinst. Om det hade varit söndag hade dock prispengarna varit 10 ggr större vilket retar mig. Jag spelade likadant då och motståndet kändes inte mycket märkvärdigare. Så fick jag till lite gnäll på slutet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback