Juletid och lite poker

2010-12-04 @ 12:24:42 | Allmänt

Liv är iväg med Siri och handlar mat, nya skor och presenter till kalas i helgen, så jag tar chansen att skriva ett inlägg och ladda upp lite bilder. Mycket jobb i veckan, ingen tur i pokern, men julstämningen börjar så smått kännas av.



Lilla Signe testar mammas glasögon


Signe på glöggparty


Stockholmsväder


Vinter och advent


Febersjuk Sander


Årets årgångsglögg (inget vidare) och årets första bakade pepparkakor)


Siri är skeptisk


Tomt rum utan säng;( Kommer inte förrän januari....


Dagens höjdpunkt - Mormors julkalender med ett nytt paket varje dag till alla barn


Snöööööö

Sander har varit sjuk i feber i veckan, men är nu pigg igen, men vi tar det lugnt. Liv har varit hemma, men ingen rörmokare har dykt upp trots att han sagt det....ovanligt;) SJälv drog jag till klubben igår och spelade fredagsturneringen med Nelson, medan Liv var hemma och myste med barnen. Någon gång kanske vi kan dra dit tillsammans, men det lär dröja. Första gången för Nelson på klubben, han lyckades bra hade 50K efter ett par timmar medan jag snabbt tappat halva startstacken till 7500 med floppat två par mot floppad triss.
Men sen tog det abrupt slut med floppad triss mot en floppad triss med en böättre kicker. Naturligtvis mot en kille som hade nästan lika mycket. Tuff sorti för Nelson som förhoppningsvis istället hade kul ute på krogen igår. 

Själv jobbade jag vidare och fick ta en svår syn. Ny äldre man vid bordet limpar in för 200, en till limpare och jag har TT, med 6200 kvar. Höjer till 1000 och den första limparen går allin för 6K, andra limparen foldar. Usch.....jag funderar ganska länge för det luktar slowspelat högt par, men känns ändå märkligt. Synar och han har AJ:D
Tiorna står.
Jobbar vidare, slår om ofta och får lägg. Mörkarna blir snabbt högre, reraisar allin med AQ, mot TT och vinner, till slut uppe på 60K, när en nybörjartjej ställer in och jag synar med AA. Hon får dock färg på rivern och jag tappar halva stacken. Får dock tillbaks den strax efter då jag får QQ,ställer och får syn av TT. Nya vid bordet och jag får hyfsade händer och fortsätter att reraisa och får betalt av en frustrerad spelare som synar min reraise allin med A3 mot min AK. Trea på floppen, men K på turn:D

Tappar lite på väg mot finalbordet, men ställer flera ggr på bublan och kommer till finalbordet med drygt 110K.
Väntar, fyra allins vinns alla av småstackarna. Nybörjartjejen som haft mycket tur men också spelat bra höjer till 25K, 2,5ggr stora mörken, Jag reraisar allin med 100K, och hon slowrollar med KK. Jag har AT, tycker jag förtjänar dra ut men åker på nionde plats. NO MONEY, men en kul kväll.

Lackat och slipat tröskel men nu är det städning som gäller!!! Ikväll åker Liv till en kompis och ska spa:a och en annan kompis med barn kommer hit.
Hemmagjord pizza och Talisman. Toppen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback