Paf Karibien kryssning del 1

2010-02-06 @ 23:33:47 | Allmänt
Kom till Birkaterminalen vid 16.40 och fick ett kuvert med 6st drinkbiljetter, en frukostbiljett och hyttnyckeln.
17.00 var det sedan dags för hela gänget att gå ombord, kände igen en del från tidigare kryssningar bl.a Vagnhärads gänget med Jorma i spetsen (vet inte om alla är därifrån men...) . Fick sedan ett glas mousserande och lite kanapéer. Efter en tidig morgon och en dag på jobbet så kändes först glaset extra mycket. Efter lite mingel gick jag ner om till hytten och bytte om till Donkrtröjan, vill ju göra lite reklam och få lite mer trafik här.
Schysst hytt och nu saknade attjag Liv inte var med. Stor dubbelsäng och det hade varit första gången på länge som vi sovit ensamma i samma säng.


Men fokus på pokern istället:
Lottades till bord två på plats 4

Här är spelarna på plats två och tre, en man från fagersta som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, men som jag träffat på en kryssning i våras. På plats tre ytterligare en spelare jag inte kan namnet på men som åkt hit från jönköping, trevliga bordsgrannar bägge två och pratade en del med dem. Fagersta hade ett enormt kortsnitt med ett flertal AK och stora par, men lyckades inte riktigt bygga sin stack. Jönköping hade desto sämre kortsnitt, men försökte ändå spela lite händer och hans stack gick långsamt neråt.

På min vänstra sida satt Jorma, Jonas och Gustav. Jorma släpper aldrig sin BB osynat, Jonas är solid och har en bra tableimage, och Gustav låter som han kommer från Åland och pratar ......hela tiden.

Längst ut på kanten satt Lennart "Crappy", en ganska solid spelare men som mycket väl kan göra lite moves ibland. Ytterligare en kille satt på mitt bord, vi kan kalla honom William eftersom han såg ut som en yngre Thorson med glajjor och blonderat hår och allt, tyvärr ingen bild eftersom han åkte rätt fort. Han körde på direkt och förlorade halva stacken till Jonas som hade AK efter att floppen kommit K hög, och det betades på varje gata. Gissar att han hade QQ, men vet ej. Efter detta började han ställa lite då och då när folk höjt standard innan honom och fick ihop nästan 4k ganska fort. Sedan höjde Gustav 3ggr BB till 300 och William ställer. Alla andra lägger sig men Gustav steker och pratar och synar sen med ....AJ. William slänger glatt upp AK i klöver, men på floppen kommer det JT7, ett klöver bra. William inte glad men har outs, och på turn kommer desutom ett klöver till. Men 2spå turn gör att Gustav slår ut William som sedan går runt i lokalen och berättar om handen för alla.

Förutom de tre första priserna så var Magdalena in de Betou bounty i turneringen och slog man ut henne så vann man ett paket till Paf Poker Challenge på Åland i april. Hon spelade tio händer per bord innan hon bytte till nästa så att alla skulle få chansen. Hon satt alltid på plats 5. Det blev alltid lite extra action vid bordet när hon satt där. En hand utspelade sig när hon kom till vårt bord andra gången. Jag satt på BB och Magdalena höjer på utg till 350 (BB 150) syn av Gustav, Lennart och Fagersta. Floppen kommer 9d 7h 5coch Magdalena och Gustav checkar. Lennart betar 500, Fagersta synar. Magdalena ser först ut som om hon ska gå allin direkt, men hejdar sig, funderar, räknar men skjuter till sist in alla markerna. Då börjar Gustav steka och vrida sig i stolen. Magdalen säger ganska snabbt time på honom, vilket jag kan förstå, Gustav är en riktig stekare.
Gustav lägger sig till sist och Lennart börjar vrida på sig, och Magndalena sätter time på honom också, lite onödigt då Lennert inte är typen som steker för syns skull. I och med den korta betänketiden så ställer även Lennart. Fagersta funderar också ett slag men lägger sig sedan. Showdown:
Magda: Jd Js
Lennart: Jc Jh
Split pott och väldigt spännande.

Hur gick det då för mig? Började använda mina drinkbiljetter (har ju sex st själv för att Liv inte är med så jag känner att jag måste börja direkt för att hinna med) och tar ett par öl.Inte så bra kort och när jag hade bra kort hade jag dem i dålig position och blev alltid synad av ett par tre stycken. Ingen respekt alls.

Plockade en pott i början med ett continuationbet och låg på 5,6k (startstack 5000). Blindade ner mig till ungefär startstack när denna hand utspelade sig.
Sitter i tredje pos och mörkarna är 200-100, Jönköping limpar in, och jag synar med Ac Jc. Efter mig sitter Jorma med endast 900 kvar som han ställer med. Alla lägger sig fram till mig och jag synarJormas allin.
Jorma visar 9d Th
Floppen kommer dock med en 9 och sedan kommer ännu en nio på turn med ett sista försmädligt ess på rivern. Synd,synd.

Ligger nu runt 4k och får AK utg som jag höjer upp till 600, får dock fyra syner och floppen kommer 3d 6h 9c. Inte ens lönt att continuationbetta och jag checkar, Fagersta på knappen betar ut och alla lägger sig.
Blindar ner mig men snor lite innan middagspausen och ligger iaf på 3,3k inför middan.

Snackar med Jönköping och hans polare samt en kille som heter Johan och hans kompis, god mat och kul att snacka poker. Johan är en hejare på att återberätta händer, verkar ha minne som en elefant.Hans kompis verkarde vara en hejare på SnG, en vinst och 2 st andra platser denna kryssning. Vore ju kul om man kunde träffa dem i Vegas i sommar allihop, verkade som ett par av dem iaf var på gång dit. Tar ett par öl till maten och nu börjar man bli lite rund under fötterna.

Tillbaka till spelet efter maten och sitter på knappen i första handen. Väntar på läge att ställa in, får ett par bra situationer med limpare före, men kan inte riktigt trycka på knappen med händerna 72off och 62off, borde inte ha tittat på korten där. Efter en runda hittar jag till sist AT i mellanpos och får en limp från Fagersta precis innan. Ställer in med 2900, BB 300. Gustav som gillar att snacka tycker att det är helt fel att ställa, och är irriterad över att inte få se en flopp. Han borde veta att jag inte spelar annat än allin eller fold med mindre än 10BB eftersom jag ändå inte kommer att lägga mig om jag får en reraise mot mig och jag sitter inte och synar med en lite stack. Standardspel i min spelbok iaf. Gustav var sur iaf. Alltid något att vara glad över. Alla la sig.

Lennart höjde sedan på min nästa BB till 2,5ggr BB, och jag var sugen att ställa men kunde inte riktigt. Han sa sedan att han hade lagt sig om jag ställt, sant eller falskt, får vi aldrig veta. Vänatr på nya situationer och efter ett tag så höjer Lennert 2,5 ggr BB igen och jag tittar ner på Ac Tc. Inte så mycket marker kvar så jag ställer. Får syn av Jorma som nu har en schysst stack (tacka mig för det, jag startade comebacken) och även syn av Lennart och inser att jag inte hade riktigt rätt timing där. Jorma visar AQ, Lennart KK. Floppen kommer med ett klöver, turn ett klöver till, men ingen rolig river och jag är ute.


Gick direkt och satte mig och spelade cashgame, köpte in för 1000kr på ett 10-10 bord. om ni följer bloggen vet ni att jag inte är direkt...hur ska jag utrycka det...kung på cashgame.

När jag sätter mig ner så räknar jag med att betala lite för att få sitta med. Spelar ett par händer men får ingen träff och måste vika, men bordet är väldigt löst och jag märker speciellt att en kille är ganska slirig och spelar precis vad som helst. Han har dock en jäkla tur med träffarna.
Han förlorar dock efter ett tag en stor pott till Jönköping som åkte från stora turren strax innan middan.
Tittar då ner på A9 i tidig pos och höjer upp till 30, syn av sliriga killen och av TotalFarsan från pokerforum.nu, mannen som syns i bilden ovan. Floppen kommer J53, jag checkar och de andra checkar efter. Nästa kort är en 5 och jag känner att de andra inte har speciellt bra så jag betar ut 180 men får syn av sliriga killen, TF lägger sig. jag vet att han med största sannolikhet är tom och jag leder på A9. Nästa kort är en trea, två par på bordet. Jag checkar och sliriga killen bettar 300. Jag tänker i fem sekunder och synar och han visar K9. Som väntat och en fin pott till mig.
Nästa blogg ska jag fortsätta och berätta om fortsättningen av min cashgamesession, hur natten avlöpte och hur allt slutade dagen efter. Nu måste jag vila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback