Bubbel och ARN

2010-01-21 @ 19:03:07 | Allmänt
Jaha, så var man tillbaka i vardagen till sist. Barnen i skolan och på dagis och jag och Liv tillbaka på jobbet. Har inte haft en speciellt lyckad första vecka vid pokerborden. Två jobbiga bubblor, en på 11:e plats i 500krs på SvS och en bubbla till på Paf Spade pokers 18k garanti $10 rebuy. Låg bra till i bägge från början, tog det ganska lugnt precis innan bubblan och ökade sedan takten när det närmade sig.

Sitter på knappen med Q9 i 500krs och BB har en stack som är minimalt större än min, och jag låg kanske på 5:e plats. Ställer för att plocka upp mörkarna, övertygad om att jag bara blir synad av en väldigt bra hand. Han väljer dock att syna med QJoff. Ute på 11:e plats och ganska tiltad. Nåja, klockren note att skriva på den killen iaf.

I Paf turren ställer jag med AJ från mellanpos och får syn av AT. Kommer tyvärr en T på rivern.
Har därmed bara haft två ITM placerigar under veckan.
Ikväll blir det dock ingen poker utan Avatar 3D på bio vilket ska bli kul, hoppas det en bra film och en häftig upplevelse med 3D på bio.

Har dessutom fått svar på min anmälan till Allmänna reklamationsnämnden av bolaget flygstolen.se för att de avbokade mig när jag hade bokat och betalt biljetter till Las Vegas förra sommaren. Leta bland mina bloggar från innan Vegasresan där jag skriver om vad som hände, här är två av inläggen:
Inlägg 1
Inlägg 2

ARN sa att det var helt ok av flygstolen.se att, 30h efter bokning och drygt 5h efter att jag betalt och fått bekräftat resan genom kvitto, säga till mig att de inte kunde sälja resan för priset de lovat. Vad de inte får göra är att avboka mig utan att jag fått bestämma mig för om jag vill ta resan till det högre priset. Flygstolen.se fixade till sist fram en ny resa, efter mycket tjat, de stod för det som var dyrare än det pris de hade klarat att fixa de första biljetterna för, men med en extra mellanlandning och inte på samma plan som resten av mina släktingar. 1925kr tyckte de att flygstolen.se skulle betala, nu återstår att se om de väljer att följa ARNs beslut. Hade ju begärt mer, men får vara nöjd att man får lite rätt iaf.
Snart ska sommarens Vegas resa bokas, nån som ska med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback