Pavane Op. 50

2010-01-25 @ 20:51:29 | Allmänt
Att lyssna på medan blogginlägget läses:
Pavane Op. 50

I torsdags blev det Avatar 3D och det var ju en alldeles speciell upplevelse. Kommer ihåg "Monstret i den svarta lagunen" som visades i 3D på tv för 30 år sen. Detta var inte samma sak! Om ni inte sett den innan se den i 3D. Inte för att filmen i sig är så fantastisk, men den är helt OK och tillsammans med 3D så är den ett måste.
Ingen poker på torsdagen alltså, och på fredagen blev det åter en flaska Andre Clouet Grande Reserva med Liv och sedan tidigt i säng (somnade när jag la Signe)
Lördag var det jag och barnen ensamma hela dagen, då Liv var på Kick-off med sitt jobb. Vi åkte pulka och sedan dök min 40-års present från Liv upp. En helautomatisk espressomaskin!
Blev en del koppar, medan vi kollade film, jag och barnen, och efter det en sen kväll med mycket poker.
Tyvärr är jag inne i en period när det inte spelar någon roll hur bra jag spelar, jag blir utdragen på de mest fantastiska sätt.
Första turren 4k gp freezout 20 dollar inköp, var kortdöd i en och en halv timme, ställde med KT syn av KJ, ingen hjälp

Andra turneringen 6k gp freezeout 20.00 30 dollar inköp
Började med att dubbla upp med A2 klöver, floppade färg flopp, slowspelade, ställde på rivern och fick syn.
Tappade sedan halva stacken med 99 mot aq och at, allin på låg flopp, en dam kom på rivern, sprang sedan in i AA med 86off vid ett försök till stöld av mörkarna.

20k gp rebuy 5.5 inköp
Första handen hade jag AT mot 77, han får 4-tal, rebuy direkt.
Sedan AQ mot AK och 77, kom två damer på floppen, fullt betalt.
Fick sedan triss i 6r mot färgstegedrag, och han fick in färgen på rivern.....

Betfair 3,2k 22 dollar inköp
QQ mot AQ och AJ, AQ fick stege. Sedan AK mot TT träffade K på floppen, men kom en T på rivern

Långlördag SvS
Satt på AJ då en kille ställde för tredje gången på rad. Synade på knappen, men BB vaknade upp med AK. Killen som ställde hade 78. Inget ess och ingen knekt eller kung, men väl en 7:a på turn.


500krs SvS, QQ mot KK, ingen hjälp

12k betfair 60 dollar inköp. stege mot färg....
Klockan var väl 1.30 när sista turren var avslutade, inga pengar....

Mer poker igårkväll, mycket satelliter, bubblade satelliten till PAF Poker Challenge, och kryssningen i mars...surt. Ställde med KK mot AJ, AAA på floppen.
Missade även PAF Karibien med liten marginal.
Kort sagt ingen bra poker helg....men det känns som det är nära, mycket nära....
Ikväll blir det väl lite spel också, men kanske inte så sent. 20k rebuy på PAF Spade, billigt med bra värde (5.5 dollar med många spelare) och 10K på Betfriends (10 dollars). Sen blir det väl något på SvS också, 500krs antagligen.....man får ju inte ge upp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback