Dagen efter, Route 66

2010-07-06 @ 04:07:35 | Allmänt
Dagen efter att jag åkt ut ur $340 Deepstackturneringen på Venetian var jag fortfarande rejält besviken. Bestämde mig dock för att försöka förtränga allt som hade med poker att göra och försöka hitta på något annat att göra.
Vi bestämde oss för att gå och se en show till eftersom vi inte var helt nöjda med Viva Elvis. Vissa delar av den var riktigt bra, de delar som var Cirque de Soleil, nycirkus. Men även om man känner till rätt många Elvislåtar så är man inte ett jättefan. Det fanns det rätt många andra av i publiken och det var rätt bra drag i showen.
Kul med amerikaner som tjoar till lassojonglerande cowboys på scen, inte direkt det man förväntar sig om man går i på något likande i Sverige. Yeehaw!
Eftersom jag blivit helt frälst i Cirque de Soleil efter att ha sett Love förra året (Årets show i vegas 2008,2009 och 2010) så vill jag gärna se något annat bra av Cirque. Fastnade för Ká som går på MGM Grand. Passade bra också eftersom vi gärna ville gå på en bättre restaurang och Joel Robouchon - "Chef of the Century" har två restauranger där. Vi valde den mindre formella L'Atelier och bokade bord.
Sedan blev det köande vid Tix4Tonight där man kan få tag i biljetter för bra mycket billigare priser än ordinarie pris, men endast till samma kvälls föreställningar. Fick tag i riktigt bra biljetter längst fram.
Låg sedan vid poolen och inte bara solen brände utan även nederlaget från gårdagen sved. Otroligt svårt att släppa förlusten. Men jag tror att jag blivit en mycket bättre pokerspelare på denna resan och ju mer erfarenhet man får desto bättre.
Efter en liten stund vid poolen var det dags för match som vi såg på baren Stadium by Lagasse. Lagasse är en kock som även har Delmonicos på Venetian. Denna sportbar är den bästa jag någonsin varit på ur flera perspektiv.
Det finns tv-apparater överallt, man ser alltid en skärm oavsett var man befinner sig, till och med på toaletterna, så att man inte ska missa en sekund av det evenemang man tittar på. Stora tvskärmar ute i lokalen, den absolut största HD-skärmen jag någonsin sett. Där skulle man se varenda fotbollsmatch man kollade på. Lägg sedan till att det är otroligt bra mat, Amerikansk-Mexikansk Crossover och ovanpå allt detta så är det prisvärt, vilket man inte kan anse allt vara i Las Vegas.
Ofta är det väldigt bra men ändå alldeles för dyrt. Men denna sportbar som anses vara en av amerikas 10 bästa är helt och hållet prisvärd. Defintivt värd ett besök om man är i Las Vegas.
Efter matchen blev det en tripp till Premium Outlets, Liv och Cattis gillar att shoppa och jag tröstade mig med att köpa nya skjortor och skor på Kenneth Cole.
Hem, byta om och sedan blev det taxi till MGM Grand. Sedan blev det middag på L'Atelier. Liv hade glömt sina glasögon på hotellet och vi fick därför läsa menyn högt för henne, för att hon skulle kunna välja. Orutinerat.
Eftersom jag är galen i foie de gras från anka efter en resa till Air sur l'Adour i södra Frankrike där de nästan alltid hade det på menyn, valde ut två tapas och en varmrätt där denna ingrediens ingick i allihop.
Först halstrad Foie de Gras och sedan två miniburgare gjorde på anklever och till sist vaktel stoppad med anklever.
Jag var helnöjd med mina rätter men tror inte de andra var lika nöjda. Tyckte dessutom att servicen var sådär, det finns nog mer prisvärda restauranger om man inte är ankleverfreak som jag.
Men desserten var en riktig höjdare, ett riktigt konstverk!
Click here to see original size

Sen var det dags för Ká. Går knappt att beskriva, måste upplevas. Fortfarande är Love den bästa Cirque de Soleil jag sett, men Ká är verkligen bara snäppet under på andra plats. Fantastiska kostymer, otroligt cool scenografi och häpnadsväckande artisteri. 5 av 5 solar (Love får 5,5 av 5).
Istället för taxi hem så tog vi sedan monorailen och passerade bl.a Flamingo där vi bodde förra året, en liten nostalgitripp. Gick förbi pokerrummet och kollade om finalbordet var avgjort, och de två återstående spelarna hade precis gjort en deal. En av de två var killen som satt vid mitt bord och till sist slog ut mig, storstacken.
Vet att det var mycket poker kvar när jag åkte, men det svider inte mindre för det. Lär ta ett tag innan jag kommer över den missen.

Dagen efter hyrde vi bil och åkte till Hoover Dam och South Rim på Grand Canyon. Vi avverkade 560 miles på en dag och hann ändå med en halvtimme Hoover Dam och två timmar Grand Canyon. Tog en jäkla massa bilder, men det går liksom inte riktigt att förstå hur djup och enorm Grand Canyon är genom att titta på bilder. Bästa sättet är att åka dit och gå så nära kanten man vågar. Det skakar i benen, det kan jag lova.
Click here to see original size

Click here to see original size

Click here to see original size

Click here to see original size
Click here to see original size
Click here to see original size
Click here to see original size

Click here to see original size
Click here to see original size

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback