Trött och lite arg

2010-07-29 @ 21:20:43 | Allmänt
DISCLAIMER: Detta skrevs när jag var otroligt trött och arg, inte en av mina bättre dagar. Ta det med en nypa salt, skrivet av någon vars bägare precis runnit över.

En av mina största läckor förutom mitt tålamod är min trötthet. Igår somnade jag återigen när jag kommit långt i en turnering, vi var elva kvar i Sverigerankingen. Paus i turneringen och jag somnar direkt. Slutade på en sjunde plats Läcka eller en tillgång kan man ju undra egentligen. Med mitt spel kan det vara enbart en fördel att jag slumrar till i slutet av turneringar, vem vet. Kanske hade åkt ut mycket tidiigare annars.
Inte fokus på poker denna vecka, bara byggande, även om det blivit en del spel på kvällarna iaf.
Räknade ut att med min förra byggfirmas sätt att ta betalt har jag på fyra dagar med hjälp av min far tjänat in 100 000 SEK.
Hantverkare är per definition idioter, skurkar och banditer, åtminstone i stockholmsområdet. Och de har en förmåga att ta bra betalt för dåligt utfört jobb. Må de alla få fula barn och skatteverket i hälarna.
De behövs lika mycket som en Caps Lock knapp på en dator. Hur man kan ta så mycket betalt för så uselt utfört arbete är för mig en gåta. Burn MF's, burn! Jag föraktar dem alla från djupet av mitt hjärta.
Enligt DN så är trenden att fler och fler gör saker själva, vilket man kan förstå, klart ingen har lust att betala skattade pengar till en totalt inkompetent idiot, för nånting man kan göra själv bättre! Hantverkare, tvi,tvi,tvi.
Tjänar mer på eget hantverkande än på pokern just nu även om även den går bra. Åkte tyvärr på fjärdeplats i Sm-kvalet då personen som senare vann paketet gjorde antingen ett idiotspel eller spelade sjukt bra. Gissa åt vilket håll jag lutar.
Så är det i poker, ibland kan tveksamma spel löna sig, både för mig och de andra fiskarna.
I söndags så gick det lite plus igen, tack vare ett finalbord på Bodog. Som vanligt sjukt övervärde i flera turrar, snart kommer storklonken!
"Play fewer hands and bluff less often and you will immediately be a better poker player"
Greg Raymer

Kommentarer
★ OM

Patetiskt inlägg.

Är alla pokerspelare bedragare och speltorskar också?

Efter att ha läst din blogg ganska länge trodde jag du hade en högre lägsta nivå än det här!!

2010-10-02 kl. 11:57:58
★ rosjon

Om du precis fått den fakturan som jag fick den dan så hade du nog också varit jäkligt trött på allt vad hantverkare heter. Saltad och klar.

Men sen dess har jag faktiskt träffat på några bra hantverkare, men jag vidhåller de är extremt få. De flesta dyker inte upp på utsatt tid, hör inte av sig och är inte nåbara, vilket för mig är totalt obegripligt. Om jag inte kan dyka upp så hör jag väl av mig, likadant om jag är sen.

Och att de flesta pokerspelare är just speltorskar är väl inget att orda om. Bedragare, nej, 99% av all jag träffat på är inte bedragare. Däremot är 50% av de hantverkare jag träffat på under ombyggnaden på gränsen till kriminella, jag och mina grannar hade funderingar på att polisanmäla vår byggfirma ett tag.

2010-10-02 kl. 23:45:47
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback