PAF Sviten Summer Cruise del 3

2010-06-09 @ 22:13:08 | Allmänt
Glad i hågen efter att jag kommit tvåa i second chance begav jag mig till Taxfreeshoppen och shoppade godiskistor åt ungarna och en flaska champagne åt Liv. Liv och Signe hade haft en jobbig natt för just den natten jag är borta så fick Signe feber och dessutom feberkramper. Medan Liv ringde sjukvårdsupplysningen så kräktes Signe ner halva sängen och precis när Liv sanerat klart så var det dags igen men nu i andra halvan....Slutade med att de somnade vid 04.00 på morgonen på soffan i vardagsrummet. Liv var värd en flaska champagne och Signe var värd sin godiskista.
Gick sen tillbaka till pokerrummet där Noslen satt och spelade för fullt. Även Dan och freddivlol satt vid samma bord.

freddivlol, Dan och Noslen


Köpte in för 2000kr och plockade nästan direkt upp KQ. jag höjer upp 3ggr BB och får syn enbart av Dan.
Floppen kommer KT7, 2 klöver, och Jag betar ut halvpott, och Dan slår om till 240, och jag börjar fundera. Gissar då att Dan kan göra så på bluff, på mellanpar, och på drag, och bestämmer mig för att höja till 770.
Dan funderar en liten stund men ställer sedan in, och jag behöver lägga in drygt 900 till för syn. Det här känns plötsligt inte alls bra:(
Hur lyckades jag hamna i en sån här pott? Jag våndas lite men lyckas efter mycket om och men övertala mig själv att syna.Vi visar var sitt kort och Dan visar T. Triss eller tvåpar är min gissing.
Ingen dam kommer på turn eller river och Dan visar upp KT. NH! Dåligt av mig....sitter sen och steamar ett tag och köper in för 1000 till.
I stolen innan mig sitter bordets värde (förutom mig då). En kille som bara av en slump letat sig in till pokerrummet. Och han ger bort pengar, synd att han inte hade mer. Noslen tar hans sista pengar med triss i tvåor och han frågar direkt efter någonstans att ta ut pengar.
Tyvärr finns ingen sådan möjlighet på båten!!! Som pokerspelare försöker man alltid ta så mycket pengar som möjligt av folk och även om han druckit en aning för mycket kanske så hade han inte varit en bättre spelare nykter. Möjligtvis mindre vårdslös.
Ingen pardon. Gick en stund till och spelar lite små potter. Bluffar bl.a bort freddivlol en gång, kommer inte ihåg vad han la men tror han sa ett lågt pocket, och floppen var en massa överkort. Hade ok drag efter turn, så hade säkert dragit ut om han synat:)
Ganska passivt bord, många limpade potter. Plockar upp QQ efter ett par limpare och höjer till 80. Alla lägger sig utom Noslen på BB som slår om till 210. Jag reraisar till 700 och han går allin.
Synar för ytterligare 900, Noslen säger: "Ojdå, så bra....nåja två outs iaf" och vi kör mörka kort innan floppen.
På floppen kommer två damer och jag slänger snabbt upp mitt fyrtal för att inte ge honom falskt hopp. Så var jag uppe på lillplus:-)
Nu dyker det upp en kille som inte fått plats vid Dealers Choice bordet och han spelar uppenbart på för låg nivå för honom.
Han tycker vi är lite löjliga som sitter där och spelar 10-10, och börjar slaska ganska rejält efter ett tag.
Jättebra, han får gärna tycka vi är löjliga om han donerar pengar;) Sitter i mittenpos med highrollerkillen på BB och har T6 i spader. Höjer upp till 40 pre, han slår om till 110, jag synar.
Han satsar nu mörkt 110 till och flopp kommer knekthög med två spader. Skönt att bara kunna syna och få en billig turn. Turn är ett spader och han betar 210 som jag synar efter lite "tvekan".
"Har du bra eller?" frågar han. Jag försöker se oberörd ut och efter ganska lång väntan betar han 800, en liten överbet. Synar ganska omgående, funderar över raise men han har varit lite "tricky"
och jag tror bara jag får syn av en bättre hand. Han har en knekt men en ganska usel kicker. Kunde jag fått mer betalt? Kanske....
Nåja, även denna session slutar plus. Dagen innan hade Dan sista handen plockat upp AA och fått rejält betalt. Vi skämtade om det inför sista handen och Dan höjer upp rejält och yttrar samma ord som dagen innan när han höjer.
Jag är inte med, tack och lov, Dan har KK och plockar återigen upp en stor fin pott.
Otroligt trevlig kryssning och får tips av Richar på PAF om att de snart startar upp sina SM-kval till SM på Malta i september. Bara svenskar får spela, och det finns en chans till bra övervärde då de ska ta med sig 20 spelare dit!
Jag lär ju spela några kval;-)
Lite synd att inte fler vanliga passagerare passar på att spela poker. Känns som om det finns en hel del personer på båten som jag vill spela cashgame med.Men tror inte de visste att det fanns möjlighet att spela.
Med lite mer aggressiv marknadsföring på plats på båten lär man kunna locka en del vanliga gäster till pokerrummet. Dela ut reklam för pokerrummet vid ombordstigning,
gör reklam över högtalarsystemet m.m. Men för att det ska ge värde så måste man lösa uttagsproblematiken. På något sätt måste folk kunna köpa in sig med betal- eller kreditkort!
På detta sätt kan man dra fler spelande gäster från de vanliga passagerarna samtidigt som man nästa gång kommer att få fler pokerspelare med sig då ryktet om värdet sprider sig.
Gissar att PAF ser detta mer som marknadsföring än som något som ska ge vinst, men ändå värt att pröva. Kombinerat med en gratis snabbkurs av Magdalena för de nybörjare som letar sig ner så kan det bli riktigt lyckad marknadsföring.

Avslutar med lite kort tagna av Pokerpappa76 under Second Chance turneringen, tack för att jag får använda dem!

Glad Magda


De två borden


Finalbordet, handen där Åsa åkte.


Jag och min motståndare HU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback