Headsup mot dybban

2010-03-09 @ 21:29:38 | Allmänt
Jag skrev för ett tag sen om pokerbloggar jag följde och en av mina favoriter är Ken Lenaards blogg. Han uppdaterar den otroligt ofta och han blandar bittra inlägg med briljanta beskrivningar av hans turneringsspel i Vegas.
Att han väcker känslor märker man på antalet kommentarer till varje inlägg. Läs den!

En annan favorit är dybban sblogg, fantastiskt bra blogg av vinnaren av förra årets Sverigeranking, som jag faktiskt mötte Headsup igår
i SvS 300krs turnering som började 20.30 och avslutade med ett floppat fyrtal i fyror av mig kl.00.37. Vi hade ganska olika stil, han reraisade gärna allin preflopp och jag minraisade allt för glatta livet. Som vanligt tog jag mig till finalbordet genom att folda så lite som möjligt, vilket passade bra denna turnering.
Minraisen körde jag från c:a 20 spelare kvar, och var väldigt effektiv när mörkarna var höga.
Tredje finalbordet på fem försök då jag annars mest grindat Double-Or-Nothings på Betfriends när jag spelat.
En vinst i 300krs, en fjärde plats i 500krs och en andraplats i Sverigerankingen har förstärkt bankrullen på SvS.
På Betfriends är det plus-minus-noll och 15000 ipokerpoäng intjänade C:a 10% av vad som behövs för WSOP-paketet. På väg även om det är lång väg kvar.

Kommentarer
★ dybban

Ja, tack för en bra match! =) Med tanke på hur relativt grunda vi var blev det en lång batalj. Du var svårspelad helt klart och värdig vinnare. Fick ju köra min push-strategi när du höjde i stort sett varje hand. =) Tror den var korrekt då. Avslutningen med fyrtal passade bra tycker jag. =)



GG WP!

2010-03-10 kl. 11:32:54
http://dybban.blogg.se/
★ rosjon

Ja, det tog lång tid att avgöra och du spelade helt rätt med reraisarna. Frustrerande att inte få se så mycket floppar som jag gärna vill. Det kunde slutat hur som helst, på slutet blev det lite lotto och jag hade lite flyt med sista handen;-)

2010-03-11 kl. 23:40:06
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback