Paf Sviten Poker Spring Cruise del 1

2010-03-13 @ 14:04:43 | Allmänt
Igår blev det åter en favoritmiddag, västerbottenröra och löjromstoast och räkmacka med champagne, en av flaskorna från förra kryssningen. Barnen fick också en av sina favoriter, Findus köttfärssås och spaghetti.
Vår egen köttfärssås är inte hälften så populär.

Efter champagnen blev det åter Sverigerankingen på SvS, den som kom på den briljanta idén att lägga den 19.30 en fredag borde få kicken. 190 spelare med mot vanligtvis 250 spelare när den gick förra året på mer normala tider. Gör om, gör rätt!
Gick väl sisådär med spelet, fick inga bra händer och gjorde efter drygt en timme ett dumt spel som lönade sig. Hade As7d på lilla mörken och alla la sig fram till mig och jag höjde upp 3ggr mörken till 450 med sammanlagt 6500 i stacken. Spelaren på stora mörken ställer då och jag funderar men synar. Inte så bra spelat av mig, killen har AQ och jag tvingas i vanlig ordning dra ut å det hemskaste. Slutade till sist på runt 70:e plats efter fortsatt dåligt spel även om jag dessutom träffade noll och inget. Nåja, ett dåligt genrep ska ju betyda lycka så jag får hoppas på att jag spelar bättre ikväll, eller att jag klonkar värre än jag brukar.

Har nu börjat ladda upp inför helgens kryssning. Hur gör man då? Jo, själv så städade jag först köket i en halvtimme, lagade/rensade dammsugare och dammsög lite på nedervåningen.

Sedan gjorde jag iordning minsta dottern för sitt första kalas hos grannen och dagiskompisen Isak. Mycket stort för henne och hon hade mycket kul. Sedan städade jag toaletterna och badrummet och sanerade sofforna i vardagsrummet. Otroligt vad mycket man kan hitta i soffor hos en barnfamilj.

Nu blir det en snabb lunch och sedan veckohandling och en tur till återvinningen. Lagom tillbaka hemma för att packa ihop datorn och lite kläder och sen t-banan till Gärdet.
Håll ögonen öpnna för nästa rapport, spelet börjar c:a 21.15 och vi kör till 03.00 i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback