Vad jag inte visste men borde förstått.....

2010-03-22 @ 20:13:14 | Allmänt
...är att det inte går att spela poker tidigt en söndagkväll. Har vunnit två stycken $200-turneringsbiljetter på PAF, varav jag använde den ena igår på deras 250K GTD. Spelade uruselt och blev på dåligt humör när jag ganska snart åkte ut. Spelade sen en satellit och hade redan anmält mig till Veckopotten på SvS och barnen skrek och min fru var irriterad. Så till slut ställde jag med en skithand i satelliten, la ner spelet i Veckopotten och gick och la min lilla dotter S och svor på att aldrig mer spela poker så tidigt på kvällen. Tidigast 19.30 i fortsättningen om jag inte får Liv att lova att ta hand om barnen medans. Dålig början på kvällen som iofs slutade med en vinst kl 02.30. Tyvärr var det inte i Veckopotten eller Bodogs 100K GTD utan i Midnattsmötet med 300kr i inköp. Men det var kul att vinna och åtminstone inte backa igår även om vinsten kom i just den turneringen som hade lägst inköp.

Roligt finalbord som kändes ganska enkelt trots att jag sprang in i AA med 26 på handen (för agressiv?) och tappade till shortstack. Fortsatte att höja minimum så fort chansen bjöds och la mig när folk slog om om jag inte hade en hyfsad hand. Om någon höjt och jag hade en hyfsad hand slog jag om eller synade beroende på position. Klart, kan ju tänka mig att min uppfattning om en hyfsad hand skiljer sig från de andras.
Fick dessutom lite beröm för bloggen av en railare vilket alltid är kul.

Söndagar innebär annars ganska mycket aktiviteter för barnen och igår var ingen skillnad. Den enda som inte hade något speciellt planerat var Signe. Sander gick på simskola och Siri på teater. Hon är med Enskedespelet som skall sätta upp Momo eller Kampen om tiden nu i vår/tidig sommar och det är en massa repetitioner. Eftersom Siri dessutom varit på Tekniska museet med Liv på lördagen så fick även Sander göra något kul själv, så han och jag tog t-banan till bowlinghallen och Sander fick bowla för första gången med staket längs rännorna. Mycket kul tyckte vi båda.
Sedan åkte jag hem och sov en timme med Signe innan det var dags att påbörja den alldeles för tidiga söndagsgrinden.

Kommentarer
★ Emil

jo tack för du nämnde mig i bloggen, det var kul :) tycker din blogg är mycket läsvärd och trevlig, speciellt när det är en bra spelare som skriver. =)

2010-03-26 kl. 14:30:05
★ rosjon

Kul att det är någon som läser den, och det är alltid kul om någon railar

2010-03-27 kl. 10:21:12
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback