I suck at this!

2010-05-10 @ 19:05:19 | Allmänt
Igår gick det bra i nästan varenda turnering, bra stackar, fint med tur, ända tills jag jag gjorde något dumt.
En rosjon-blow-up. En till, en till och så var man ute ur varenda turre. Varför stämmer inte spelet? Vet itche, men det är riktigt irriterande och får fundera ett tag.
 Jag har alltid varit lite av en synfisk, kan liksom inte låta bli att syna på rivern. Det brukar betala sig bra, men nu har jag tagit det ett steg för långt. Dags att bli tightare precis innan bubblan. Det finns gott om tid att göra bort sig sen i alla fall. Inte öka takten för tidigt.
Och sen får jag börja ha lite mer flyt med mina coinflips.
Kollat igenom handhistoriken, nöjd med starten på alla mina turneringar utom en. Där gjorde jag en onödig syn i början. Spelade sedan bra i mitten på turneringarna i alla utom en där jag återigen synade ett par gånger för mycket. Hur åkte jag i resten av turneringarna, jo upptakten var ofta en "hjältesyn" som visade sig vara en riktigt dålig syn. Gemensam nämnare: SYN
Så vad bör jag ta bort ur mitt spel? Tveksamma syner naturligtvis. Och vad bör jag införa? Bättre pottkontroll.
Mer tålamod och mer genomtänkta syner. Bättre att fly än att illa fäkta. Nu gäller det bara att inte gå till överdrift åt andra hållet. Ingen risk för det, eller hur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback