Utdragning

2010-05-11 @ 09:51:42 | Allmänt

Hemma med en hostig Signe nu på förmiddagen, samtidigt som de håller på att lägga markduk i hålet för grunden efter att ha pålat igår. Det går framåt med bygget men istället för 18:e maj som datum för att huskroppen skall vara på plats, blir det den 2:e juni. Spelar inte så stor roll, då dörrar och fönster inte dyker upp förrän runt den 15:e juni. Skönt att bygget är igång igen iallafall.

Spelade 3 turneringar igår.
500krs, började bra och dubblade upp med AQ tidigt, hade nötfärgdrag och stegdrag och par, höjde och fick en snabb allin som jag synade. Killen satt med T6 för lägre färgdrag och drog dött.
Lyckades dock göra av med stacken lika fort när jag ställde med steg- och färgdrag efter att en spelare betat 3/4 pott och ytterligare en synat. De synade bägge min allin och jag träffade ingen stege och ingen färg. Tillbaka till lite mindre än startstack.
Tre händer senare så hamnar jag i samma läge igen och missar återigen mitt färg- och stegdrag. Det gick fort.
I Betfairs 12K garanti så träffade jag mitt tvåpar samtidigt som min motståndare satte sin hålstege, så även där blev det en snabb sorti.
Spelade dessutom en satellit till PAF-Sviten Summer Cruise den 4:e juni. Rebuy, vilket jag gillar, men det gick inget vidare i början. Slaskade ibörjan men träffade inte ett dugg.
Fick till sist in pengarna med 66, beredd att göra en rebuy, fick syn av QQ, men drog ut med en 6:a på floppen.
Hade nu c:a 6000 men var tvungen att hämta Siri på Enskedespelet efter hennes repetition, hann precis tillbaka för att göra en addon 21.20. Spelade sedan betydligt tightare och lyckades hålla mig kvar tills det var fyra spelare kvar. Yourman66 hade nu 35k i marker, medan vi andra tre hade 35k tillsammans. Blev ganska avvaktande spel, då mörkarna inte var så höga, men stal mig upp till 20K. Hade lite tur och slog ut de två andra och var till sist HU med Yourman66.
Priserna bestod av endast ett paket till kryssningen värt $660, tvåan fick nöja sig med $63.
Han började aggressivt och efter ett tag hade jag knappt 20K och han 45K. Träffade inte en flopp. Då kom den avgörande handen:
Får AA på knappen, minraisar, som jag alltid gör, till 2K. Yourman66 synar. Floppen kommer J57, och jag betar halvpott och Yourman66 slår om till 6k, vilket jag bara synar. Turn kommer en 5:a och Yourman66 ställer in och jag synar. Yourman 66 har J5. Typiskt att han ska floppa två par och turna kåk när man har AA. MEN! På rivern.....ett A....högre kåk:(Den måste ha gjort ont.Efter senaste satellitens utdragningar där mina 80-20 överlägen inte fick stå, så var det väl min tur. Efter den potten var rollerna ombytta och nu träffade jag bättre och det blev inte samma aggressiva spel från Yourman66.
Det blev ett kryssningspaket den 4:e juni, och därmed en ny bloggserie att vänta. UL Yourman66, WP GG, vi syns på båten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback