Multitabling och hemmapoker

2010-11-04 @ 10:19:22 | Allmänt
Fullt upp igår med poker i källaren samtidigt som det var PAF Goldrush månadsfinal. Men det var dags att inviga markerna och dessutom testa den nya turneringsappen på min iPad. Som vanligt fullt upp så jag glömde ta nån bild på sällskapet, det får bli dagen-efter-bilder istället





La upp en ny struktur som skulle öka möjligheten att spela poker i början, men ändå inte ta för lång tid. Blev alldeles för brant på slutet, men då hade jag redan åkt ut som första man trots 2 rebuys. Så jag spelade månadsfinalen i väntan på nästa turnering.
Justerade strukturen, och det blev bättre, den blev till och med inte tillräckligt brant på slutet. Får fundera vidare på det där, gillar början men har inte fått till hur strukturen ska vara på slutet.

Det var ganska lite svårt att fokusera när man spelade både live och på nätet, så det blev ett par dåliga spel, framför allt i liveturren. Men vad gör det när man har hemmariggen med sig och träffar varenda flopp.

Exempel, Gustav, ny bekantskap, höjer upp till 300, Jakob ställer in med runt 1000. Jag får då för mig att jag ska isolera och ta hem potten med Gustavs 300 som döda pengar i potten. Jag ställer in med AT och Gustav blixtsynar naturligtvis med KK. Men visst kommer två tior på brädan. Skäms......lite.....
Fortsatte med 76s då jag satt på knappen och två limpar med 200 innan mig, jag slår om till 1200. Får en syn, av Fredrik. Floppen kommer K66:) Fredrik checkar, jag betar 1200, han synar.  Turn ett A, jag betar 1200 till, han synar igen. River en trea, Fredrik ställer och jag synar. Fredrik visar TT.
Stor stack nu och lyckas till sist komma HU mot Björn. Där får jag bla två par med Q7 mot Björns KQ, tack vare en river 7. Sedan får jag in en kåk på turn med AT mot Björns 88.
En vinst, om än inte helt välförtjänt.

I månadsfinalen låg jag hela tiden på 3-5 plats, men efter jag fått ihop 15K (startstack 5K) så slog kortdöden till. Stal hela tiden för att hålla mig flytande i väntan på bra händer men det blev svårare och svårare och när finalbordet började så fanns det ingen chans att stjäla mörkar då det höjdes flitigt i tidig position. Blev för passiv, och fick inga bra kort, fick folda alla stöldförsök. När vi är 7 kvar och med 8700 i stacken plockar jag upp A5s, vilket känns som ett monster vid det laget. Alla foldar fram till mig, jag höjer upp till 1500, (400-800 i mörkar) och får bara syn av lilla mörken. Flopp A47, och lilla mörken betar 1500. Jag ställer in, men döm av min förvåning när han har AQ. Så tog det slut.

Fick en liten tankeställare av Nelson också, när han kommenterade mitt sätt att spela en floppad triss, bara att ta till sig och spela bättre, det tackar vi för!

Revansch ikväll, dags för en bra placering och en ny månadsfinalplats i PAF Goldrush. Ny månad, nya chanser, hoppas vi ses vid borden.



Kommentarer
★ Greenbay

Du missade 1-outaren mot mig! ;-)

2010-11-04 kl. 12:16:31
★ rosjon

Den kommer jag inte ens ihåg, vilken hand var det? Selektivt minne kanske;)

2010-11-04 kl. 14:23:44
http://rosjon.blogg.se/
★ TheCafe

Hi Jonas,

Sorry that I write in english, but my swedish is not good enough, yet... :)

I am thinking about starting a poker blog.

You seem like a guy that knows your way around the poker community. Can you recommend me a site where I can both blog and in an easy way post hands?

Thanks

ps. The site can be anywhere in the world with "almost any" language (but english, german or swedish is preferred). I will write in english.

2010-11-04 kl. 20:25:54
http://www.dontknowwhere.com
★ Greenbay

Jag hade väl KQ och vi blev på nåt sätt allin 3st. Du satt med 77 och (vem det nu var) satt med 87 och jag träffade K. Men du fick ju upp sista 7an på bordet...

2010-11-05 kl. 11:56:28
★ rosjon

Jaså, den handen:) Räknas knappt som en riktig suckout, var ju en re-suckout. "Best when the money went in hand won";) Gissar att jag vid det laget redan dragit ut en del och satt på en hyfsad stack, eller så var det fortfarande rebuy som gällde. Men ibland har man ju tur

2010-11-06 kl. 09:26:26
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback