Nästan....

2010-11-01 @ 09:47:49 | Allmänt
Ingen bra söndag alls, det vill sig inte från början. Spelade ganska många turneringar och det gick neråt i de flesta utom i Everest 50K. Åkte på flips eller fick mina AA eller KK knäckta. I Veckopotten gjorde det särskilt ont där jag förlorade mot en triss med AA. Han satt i sen pos med 55, jag höjde upp i hijack till 575 (100-200). Han hade kanske 3500 kvar och jag lite mer. Han väljer att syna i det läget och han får en trevlig flopp med KQ5. Om jag själv hade haft 55 i det läget hade jag antagligen pushat allin före flopp, eller foldat, inte synat. Finns ju inte någon speciellt bra flopp för 55 förutom den han fick. Ett dåligt beslut av honom som tyvärr lönade sig. Men alla har vi tagit dåliga beslut någon gång;)

Åkte tidigt i Goldrushen och även i Sverigerankingen. Och efter midnatt var jag bara kvar i två turneringar varav en var Everests 50K. Märkligt spel i denna turneringen tycker jag, svårspelat igår. Hade ganska dåliga kort och fick verkligen jobba. Låg tidigt på 10K (5K i startstack)men efter ett par timmar fick jag en utdragning mot mig, en kille drog in trissen på turn. Så fick börja om med 2,5K men egentligen ingen fara då denna turneingen har sjukt långsam struktur. Helt kortdöd på slutet men tripplade upp med QQ när vi var 18 kvar. Sedan gjorde jag ett misstag. Hade dålig koll på bordet och la 88 efter att det höjts och ställts innan mig. Där borde jag varit med och siktat på att få en stor stack, men fegade ur. Mina åttor hade naturligtvis vunnit och handen efter fick jag åttor igen. Och då ställer jag, lite lätt irriterad över förra handen. Då har galningen från förra handen plockat upp QQ. Åkte på 16:e plats, dåligt betalt med $350, enda cashen.


Fick en kommentar av en av mina läsare, P-O:

"Ligger 9:a med elva kvar och sitter på knappen och vi spelar 5 handed på bordet.

Mörkar 2000/4000

Utg limpar in och fold fram till mig på knappen som tittar på JJ. Jag pushar med mina ca 60000 i stacken och fold fram till utg som instant synar med KK och så var man ute.

Stor skillnad på prispengarna då nionde gav 1000$ mot de 425$ man fick nu. Går det att slippa undan denna handen ?
Värdelöst spel att göra 12k och folda eller ?
Är det ett uppenbart spel av han tycker du ?
JJ är ju trubbelhanden nr 1, men spelar man inte den hårt i detta läge så är det ju detsamma som att ge upp chansen till riktig topplacering ?
Vore kul att höra din åsikt, men känner att denna handen egentligen spelar sig själv.... :-("

Precis som du säger så spelar handen sig själv, jag kan inte komma på något sätt att slinka denna om man inte vet med 100% att han bara limpar UTG med AA,KK. Och tror aldrig jag haft den readen på någon. Jag skulle aldrig reraisa och sedan folda, gör nästan aldrig det om jag har mindre än 20BB. Om jag raisar med så lite i stacken så är jag beredd att gå hela vägen. Det betyder ibland att jag måste dra ut för att vinna men lägger väldigt sällan. Så raise-fold finns inte, i så fall raise-syn och då gillar jag allin direkt istället bättre. Jag brukar alltid tänka att om jag ändå inte tänker lägga mig kan jag lika gärna ställa. Ibland kanske jag spelar AA,KK annorlunda, men oftast inte, får oftare syn när jag går allin än om jag höjer lite, då det skriker monster. Men kanske ska mixa upp det lite och göra likadant med lite sämre händer. Tyvärr så är de flesta inte så uppmärksamma att det lönar sig.
Otroligt synd att du åkte precis på elfte plats, pengarna blir ju riktigt stora på finalbordet, men det är bra att du gick långt i turneringen, det bådar gott för framtiden. Ju mindre man bryr sig om att man är nära en bubbla desto bättre, då kan man spela utan rädsla, och det är så man når bra placeringar. Vet man att man kan komma dit om och om igen så försvinner rädslan, för då vet man att förr eller senare så har man lite mer tur och klonkar stort. Övervärdet i denna turnering är ju enormt, att inte fler spelar den är konstigt. Bäst just nu tror jag.
Kan rekommendera även 5000 garantin på vardagar som börjar kl 21.00, även där är det ofta övervärde, men svår att spela om man ska upp och jobba tidigt dagen efter. Men det är ju inte alltid man når finalbord;)



Kommentarer
★ P-O

Stort tack för kommentarerna och skönt att du var inne på min linje :-)



Enda chansen att man skulle vunnit den potten är ju om jag höjt och han spelat tricky och bara synat och ett A kommit på floppen och att man pushat och reppat ett A. Som det var nu med låg flopp så kan man ju fan inte komma bort från handen.

Även om JJ är en svårspelad hand, men trots det en av de bästa starthänderna lik förbannat....



Sällan man sett sånt övervärde i en turnering, 10 000$ i övervärde är ju inte fy skam direkt.....

Blir nog att testa den fler gånger och kan ju vara värt en zombiemåndag till :-)



Lycka till ikväll om du ska lira shorthanded sm, vilket jag antar att du ska. Vi kanske ses vi borden !

2010-11-01 kl. 16:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback