Byggstopp

2010-10-05 @ 09:03:07 | Allmänt
Igår måndag skulle byggandet satt igång igen. Rörmokararen har varit här och fixat det sista, nu ska han bara komma förbi och gå igenom det sista så jag förstår hur golvvärmesystemet funkar. Sen är det bara en hantverkarinsats kvar, den platsbyggda garderoben, sen gör jag resten själv. Men just nu så är Signe hemma eftersom hon är dunderförkyld, tappade till och med rösten och var rejält hes i helgen. Så inget byggande, funkar inte att börja på något och sen avbryta mitt i, det är inte så långa stunder hon kan och vill vara själv. På onsdag hoppas jag komma igång igen, det är inte så mycket kvar nu, men det som är kvar tar ganska lång tid, speciellt för mig som inte har så mycket erfarenhet. Blir i stort ändå rätt nöjd med resultatet;) Efter att ha varit rejält sur på allt vad hantverkare heter har jag efter mycket om och men fått tag i tre bra firmor. Synd att det ska vara så svårt att hitta dem bara. Tror de är ganska få. Nu vet jag vem jag ska ringa när jag behöver hjälp iaf och om ni vill ha tips så får ni höra av er.

Efter SM så hade jag en dålig söndag. Inga "i-pengarna-placeringar" alls, och jag avbröt mina inköp i förtid efter att ha tiltat efter att ha åkt ur GSOP Main Event och Mini-eventet. Man ska inte spela när det inte känns bra.

Tog nya tag igår kväll (tight omstart) och spelade bl.a Septemberfinalen i Sverigerankingen och lyckades vinna den. Så det blev lite återbäring från SvS;-). Gick även bra i European Daily på PAF/Ongame och blev till sist en 5:e plats, men jag hade förtjänat mer, men alla händer kan ju inte stå jämnt. Hade dessutom lite ITMs i andra mindre turneringar, men blev rejält bad-beatad i everests turneringar. Jag ser det däremot som ett bra tecken, om jag blir bad-beatad så har jag fått in pengarna som favorit, och det är det som är viktigast. 
För att bli bättre behöver jag spela lösare live och tightare online, så enkelt är det.

Snart börjar PAFs Goldrush, en rankingserie med mycket mervärde, den kan jag rekommendera.  På PAF nickar jag MrSn0w, enda sajten där jag inte heter något med rosjon, om ni sitter vid samma bord eller railar så får ni gärna hojta till i chatten. Ska försöka få Liv att spela med, men hon tycker ofta att det blir för sent att spela turneringar på vardagkvällarna, hoppas dock hon gör ett undantag.


Kommentarer
★ P-O

Grattis till segern i månadsfinalen igår. Railade och du träffade väl hyfsat i viktiga lägen.... Var väl bestämt en AQ som fick dra ut KK där med några få kvar om jag inte minns fel.

Du skrev om Paf goldrush och jag sökte runt lite, men kunde inte hitta nåt. Har du nån mer info ?

2010-10-05 kl. 10:33:57
★ rosjon

Jag träffar alltid när jag behöver, helt normalt, jag blir alltid förvånad när jag inte drar ut. PAFs Goldrush ska börja nu i oktober, men de har inte lagt upp något än. Pratade med deras pokaransvariga och det är på gång, gissar att de lägger upp information när som helst under veckan. Så fort jag vet mer lägger jag upp det här på bloggen.

2010-10-05 kl. 15:56:47
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback