När vi gräver guld på PAF

2010-10-15 @ 13:34:15 | Allmänt
Efter onsdagens pokernatt/ torsdagens poker morgon och efter torsdagens fixande var jag ganska trött igår så spelade bara två turneringar. Det blev naturligtvis 500krs på SvS för det fantastiska värdet, samt PAF Goldrush rankingturneringen för sitt övervärde.

Började 19.30, 70 spelare och jag låg länge strax runt startstack innan det blev lite fart på korten. Inte för att jag fick så många monsterhänder men jag träffade bra med mina skräphänder, och jag fick dessutom spela dem nästan gratis hela vägen till träff och sen fick jag bra betalt. Nästan alla dessa träffar var mot en lös/passiv spelare som inte hade turen med sig. Han vann nog inte många händer mot mig, trots att han hade position. Men jag fick dra in stegar och trissar med 64off och 53ruter. Sen gjorde jag en bra syn med A hög med kung som kicker mot hans riverbluff. Frustrerad var han iaf och började banna mig i chatten. Jag påpekade att han skulle försöka uppföra sig som han skulle gjort live, men han påstod att om det varit live hade jag fått en 43:a i baken:-) Alltid bra när motståndarna är ur balans. Den enda spelaren som egentligen lyckades vinna potter mot mig var Pokerpappa76:(

Kom in på finalbordet som jättestor chipleader men lyckades ge bort en fjärdedel av stacken till Magda när hon ställde med 88 på QQx bräda. Jag satt med KQ, men hon lyckades dra in färgen på river:( Blev inte så upprörd dock, men Magda fortsatte att ha pokergudarna på sin sida när hon slog ut Pilen80 med QQ, floppen kom dock 55x och Pilen hade A5, men det kom en dam på turn. Inte alls underligt att det blev som det blev, båda händerna spelade sig egentligen själv, och i bägge hade Magda först rejäl otur och sedan rejäl tur. Det gick ganska fort ner till 3 spelare, sen gick det långsammare.  jag gjorde själv en Magda och drog in en 2 outare mot, otur för min motståndare.
Mina höjningar när vi var tre kvar fick ingen respekt alls, det ställdes av båda mina motståndare, Magda och Ripperjack, så fort jag höjde. Fick vänta på bättre kort och var noga med att försöka spela likadant oavsett kortstyrka. Höjde ett par ggr med bra kort men fick inget mothugg just då, kändes som om de såg mina kort ett tag där, men till sist hade jag 88 när jag gjorde en minraise och Magda ställde och mitt par höll.
HU tog också ett tag, låg under ett tag och det kändes som om jag missade varenda flopp. Sen vände det också och jag började syna med sämre händer och till sist fick jag bra betalt med en floppad stege.

Gick upp i sammanlagd ledning och fick en plats i månadsfinalen. Kul! Det är dock väldigt jämnt bland de 20 första, så det gäller att fortsätta att göra bra resultat.


1   MrSn0w   144,72
2   -danzku-   143,01
3   chincheta1   125,22
4   St.Rio   109,59
5   ripperjack18   105,60
6   pubbasmith   100,19
7   Magda Betou   95,57
8   Vuoti   91,55
9   DoogieRookie   91,32
10   yk-joukko   90,22
11   Pokerpappa76   88,77
12   turkoosi   85,58
13   MildaMatilda   79,97
14   Pachanga_32   75,55
15   maxlevis609   74,73
16   McDonera   74,52
17   Crazy_-_D   72,68
18   69love   70,38
19   Pilen80   69,92
20   Ziigzog   69,67


Ikväll ska Liv på pokerklubb och spela fredagsturneringen, själv är jag hemma med barnen och mina föräldrar. Pokeränkling.

Kommentarer
★ Pokerpappa76

Grattis och grymt bra jobbat Jonas. Och du behövde ju inte mina marker tydligen. :)

2010-10-15 kl. 16:08:13
http://www.firstpoker.se
★ Söppärj

Jag e imponerad. Nån gång får du lära mig hur man bär sig åt för att vinna varje gång man går djupt. Helt otroligt.



Har själv gått rätt dåligt på slutet, men att följa dig är att inse att man kan tjäna en jävla massa pengar på MTT:s om man blir tillräckligt duktig.

2010-10-16 kl. 02:18:03
★ rosjon

PP76: Tack, läste din blogg och du är lite för hård mot dig själv och ditt spel. Klart, jag såg ju inte vad du foldade eller inte visade, men det såg stabilt ut och du gjorde ett par bra återhöjningar i rätt lägen.



Söppärj: Önskar att det vore sant att jag vinner varje gång jag går djupt, men det är inte riktigt sant tyvärr.

Och jag har ju en ganska låg ITM% också.

2010-10-16 kl. 09:18:11
http://rosjon.blogg.se/
★ Pokerpappa76

Jo det är nog så att jag känner det mest själv. Fram för allt efter de där händerna som man synar med och sedan sitter på floppen eller mot en sen raise och undrar varför man ens gick med...Fast ibland träffar ju även de. :)

Hälsa Liv och gratta! Grymt kul med hennes vinst!

/Marcus

2010-10-16 kl. 21:39:07
http://www.firstpoker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback