1000 gånger starkare

2010-09-28 @ 09:08:19 | Allmänt
Igår var det studiedag i skolan och eftersom jag har fördelen att vara hemma tog jag ledigt från byggandet och var med Siri och Sander istället. Signe fick som vanligt gå på dagis, något som är 1000 ggr roligare än att vara hemma.

Vi började med att gå och till frisören där Siri och Sander klippte sig. Sander ville gärna färga håret svart men det gjorde vi inte, däremot blev det svart hårspray imorse innan skolan.
Nyklippta åkte vi sen in till stan och köpte biljetter till "1000 gånger starkare", en ny svensk film av Peter Schildt, som Siri gärna ville se. Innan bion blev det tid till att äta hamburgare. Var lite orolig att filmen skulle vara för vuxen för barnen, men den var perfekt för Siri, lite över huvudet på Sander kanske. Filmen är klart tänkvärd om än lite överdriven för att snabbt få fram poängerna. Filmen handlar om jämställdhet, orättvisa och förändring och är ett måste att se. Det fanns mycket att prata om på vägen hem på tunnelbanan.

Väl hemma så blev det som vanligt middagstid, och då utspelade sig ett konstigt bråk mellan Sander och Liv. Sander var av någon outgrundlig anledning arg på Liv för att hon röstat på Socialdemokraterna. Liv försökte få reda på varför men Sander var arg som ett bi ochb kunde inte förstå hur hon kunde rösta på dem. Efter långa diskussioner och flera bråk så kom det till slut fram att Sander blandat ihop Socialdemokraterna med Sverigedemokraterna och ville inte att hans kompisar i skolan skulle vara tvungna att lämna Sverige. Klart man blir arg på mamma om hon röstar på dem som helst vill att de inte ska få vara kvar i Sverige. Sund reaktion även om vi försökte förklara att det ändå är bäst att försöka diskutera utan att ha alla taggarna utåt direkt.

Ikväll är sista kvällen hemma för Liv, innan hon flyger till Malta. Jag stannar ett dygn till med barnen innan jag också ansluter.
Tyvärr spelade jag uselt igår och de få gånger jag spelade bra så åkte jag med färg mot rivrad kåk eller set mot överset. Men objektivt sätt spelade jag alldeles för aggressivt igår, vilket funkade bra för det mesta, men man måste ha fingertoppskänsla och veta när det är dags att sakta ner och den saknades defintivt igår. Nåja, utvecklade kanske mitt spel en aning.  Efter Malta blir det spel i källaren igen, nån som är sugen? Blir nog cashgame på låga nivåer, turnering blir det npg först om ett par veckor.


Kommentarer
★ Rickard

Efter att ha haft med dig på över fem event så borde det vara dags att bli hembjuden va? Cashgametorsk som man är. Syns på Malta Jonas.

2010-09-28 kl. 18:26:32
★ rosjon

Äh,du ser bara chansen att plocka turneringsfisken på pengar;-) Men klart inbjudan kommer, ska bara bestämma datum för nästa kväll.

2010-09-29 kl. 08:51:37
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback