Ge inte upp

2010-09-26 @ 10:11:32 | Allmänt
Det blev lite mer poker än jag räknat med igår, men när det går bra så gör det ju inget.  La lilltjejen och satte igång några turrar på SvS och även ett par turrar på Ongame.
På SvS fick jag se en del märkliga spel, bl.a ett jag åkte på. "Hosan" hette en kille som i första handen plockade mig på 2000 i marker första handen med en allin bluff med 95off, som han visade. WP....eller kanske inte. Att visa en bluff i det läget funkar bara om man tänker spela supertight efteråt, och det kan man inte beskylla honom för. Jag var nere på 1500 och vände till 3K igen lagom till "Hosan" åkte ut. Dead money;-) Hoppas han hade kul iaf.
Handen jag åkte med gick till så här:
Mörkarna 100-200, TripleFoul rejsar till 600, jag går allin med JJ för 3K, men spelaren efter mig går allin för 9K
Vad gör då TripleFoul? Jo synar, för hela sin stack med 88. Tredje killen hade KK, men TripleFoul drog ut med en 8 på turn.
Jag skrev 88? och wp i chatten och fick tillbaka ett "FU". Trevlig kille, ödmjuk eller hur:-) Alla kan vi göra dåliga spel, men man kanske inte ska skriva FU i chatten direkt efter.

Hade ett par liknande incidenter där mina AA knäcktes och mina bluffar misslyckades i de andra turrarna, men i en 20K garanterad rebuy turnering ($33, lagom inköp för min rulle,blir mellan $100 och $150 i sammanlagt inköp)
gick det bra, lyckades trippla up med TT som blev stege på rivern under rebuyperioden och sedan höll det i sig till strax innan finalbordet, 6 timmar senare. Då blev mina AA utdragna mot AQ och Q4 då det kom fyra kort i samma färg på bordet. Suck! I det läget är det inte kul att åka på en bad beat, man är nära de stora pengarna, har investerat mycket tid, men ser inte ut att få betalt. Det är då det gäller att inte ge upp, kan de andra dra ut i stora underlägen så kan jag också göra det. 
Väntade ganska länge innan jag pushade ett par ggr i bra lägen, fick mörkarna, men sista gången så var jag rejäl underdog, men denna gång var turen på min sida och jag fick en stege på rivern. Back in business!

Strax efter min utdragning så stötte jag på Legato, trevligt då han hade stor stack och jag satt i position. Legato är en spelare som inte gett upp som många andra framgångrika spelare från början av 2000-talet, som inte whinar om hur jobbigt det är att spela poker nuförtiden ( även om han whinar om den del annat;-)
Fick mina bra händer nästan varje gång som Legato höjde upp och jag satt på BB eller SB, så det var bara att reraisa rejält för att det skulle se ut som resteal, och fick betalt ett par ggr.  Visade dessutom bara upp bra händer ( vad jag kommer ihåg iaf) så jag använde min tighta image för att försöka stjäla. Jag och Legato låg 2 och 3 under hela finalbordet, en annan spelare ledde från början till slutet och så blev resultatet också. Legato åkte på en tredje plats, jag tog andra platsen. Började HU bra, men fick verkligen inga kort, bara riktigt skräp, och han hade för stor stack i förhållande till min, så till slut fick jag ge mig.
Ser ut att bli en mycket bra månad igen, och ikväll är det söndag. Hoppas flytet och formen håller i sig.




Kommentarer
★ Legato

Grattis till andraplatsen. Har haft bra flyt mot dig tidigare tycker jag, men igår var det riktigt jobbigt att ha dig i position. Bra spelat, synd du ej fick vinna nu när jag ändå busta 3a ;)



Har fått en riktigt bra söndagsnatt istället, vann nyss Partys 250k gtd ;)

2010-09-27 kl. 05:16:34
★ rosjon

Jäklar, grattis, själv hade jag en riktigt genomusel söndag. Återigen grattis, sjukt imponerandesnacka om stabil, måste kännas otroligt skönt med en sådan vinst!

2010-09-27 kl. 08:17:34
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback