Valsöndag

2010-09-19 @ 09:09:53 | Allmänt

Mycket som händer idag, pingisträning, vi ska gå och rösta, det ska byggas lite och sen är det dags att följa valvakan samtidigt som det ska spelas söndagsturneringar.

På byggsidan har jag till sist lyckats få det det yttre fodret på dörren och skyddsplåten under dörren. Tog sin lilla tid och jag lyckades slå av en flisa i nya ytterdörren, så det blev extrajobb med spackling, men till sist var allt på plats. Jäkla tur att jag fått låna min fars såg, då går det iaf hyfsat snabbt att få till tjocklekar och djup med lite träning. Blev lite bråttom då det regnat så mycket här senaste veckan att det börjat komma in fukt, var tvungen att ta ut all drevning , låta allt torka ut och sedan dreva om. Nu är det bara två fönsterbleck kvar sen är allt klart utvändigt för vintern. Inomhus är det just nu mycket väntan på att saker ska bli klara innan jag själv kan sätta igång och göra det sista. Flytspackling på måndag igen (hoppas jag), golvläggning tisdag, dörr och lister på övervåningen på onsdag.

Igår var det fotbollscup och Sanders lag gick som tåget, två vinster och en oavgjord, 7-0,3-0,1-1, ett mål av Sander.
Laget har börjat passa lite (ja, inte Sander som vägrar trots att jag är på honom hela tiden:-()
och en kille la en perfekt crosspassning till Sander som gick hela vägen och fick på världens ribbträff. Snyggaste anfallet, hade skottet gått in hade det varit snyggaste målet med. Sander har dock lite divalater som vi måste jobba med, så är det när man har Ronaldo som idol. Sista cupen 9-10 oktober, sen börjar inomhussäsongen.

Inte spelat så mycket poker sista dagarna, alldeles för trött, så leaderboarden har blivit lidande, men lär bli några hundra dollar iaf.

Intressant att Unibet inte köper in sitt team till Poker-SM på Malta, undrar om någon av dem står för inköpet själva eller om det blir helt Unibetfritt? Konstigt att sidan som stått för värdskapet av SM-Online två år nu bojkottar Live SM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback