En utmaning

2011-04-01 @ 17:17:10 | Allmänt
Sveriges Bästa Pokerbloggare 2011 På onsdag den 6 april drar Pokerpappas Mini Goldrush igång på Paf Spade Poker. En turneringsserie på sex turneringar där en totalvinnare kommer att utses och adderade priser även kommer att delas ut till de bäst placerade, såsom fina priser från Paf.com

De pokerbloggare som vågar anta utmaningen kommer att spela Pokerpappas Mini Goldrush, men förutom den ordinarie rankinglistan, så kommer alla pokerbloggare även att ha en egen rankinglista där vi efter sex turneringar kommer utse: Sveriges Bästa Pokerbloggare 2011!

Ära och berömmelse kommer att finnas i potten, men eventuellt även lite andra fina pris. Ju fler bloggare desto bättre, gissar att dagböcker på pf.nu också är ok, men fråga pokerpappan. Mer detaljer om hur man anmäler sig här på pokerpappan76s blogg:
http://www.firstpoker.se/default.asp?id=5179&sida=1246

Bäst av allt, om man anmäler sig på rätt sätt så bjuder PAF på inköpet för bloggare. Nice....

Jag lär ju bli sist, inte nog med att jag har motrigg på PAF, jag spelar som en kratta där också. Tur det går bra på andra sajter.

En annan utmaning, utse den sämst spelade handen i min vinst i Söndagssteken och den bäst spelade handen.  Vinnaren får ett hemligt pris och jag lovar det är bra.......


Kommentarer
★ Marcus

Fint att du är med Jonas! Helt klart min favoritpokerbloggare, och med din senaste storklonk i bakfickan skulle jag nog snarare se dig som en storfavorit. :) Nu får vi bara hoppas att dina bloggkollegor här på Poker.se också vågar anta utmaningen!

Självklart är db´s på pf helt ok!

Vi ses!

/Pokerpappa76

(Det gick inte att lägga in detta på poker.se-bloggen...)

2011-04-01 kl. 18:40:18
★ _LOPUS_

Tack för en bra blogg och att du tidigare har "avslöjat ditt speltänk" i en turrar, vi sitter i samma båt ;)



Att du springer så illa på just paf är ett mysterium som nu hjärnan tagit till sig, du vet att det kommer skita sig..

Ett enkelt tips som låter tramsigt men faktiskt fungerat för mig skall då få..

Nu när du inte kan byta till annan sajt inom ongame, gå till inställningar och skifta till/från visa avat

2011-04-01 kl. 22:29:12
★ _LOPUS_

__ avatarer, animationer, av/på fyrfärg..



Så lättlurade är vi ;) Testa



Lycka till

2011-04-01 kl. 22:31:45
★ Marcus

Intressant att kolla på historiken!



Bäst spelad: hand nr 12. Du inser att du är slagen och foldar Topp-par på en farlig bräda och minimerar dina förluster.



Sämst spelat: Hand nr 200. Dåligt spelad rakt igenom, vilket jag misstänker att du håller med om :-)



Hand 474 hade jag nog foldat mot en allin.



Hand 352 tycker jag du ger upp lite för lätt. Jag hade nog floatat hans svaga bet, för att försöka vinna handen på turn. Men det e ju ett ganska riskabelt spel som kan gå åt pipan, så du kan mycket väl ha gjort rätt också.



Bra spelat annars och grattis till vinsten!

2011-04-02 kl. 16:00:54
★ rosjon

Hand 474 vill jag nog helst förtränga, den skulle jag nog vilja utnämna till sämst spelad hand. Gissar att jag var en aning frustrerad då. Den ligger bra till som sämst hand. 352, det fanns inte så mycket att hoppas på om jag floatar så är det på ren bluff inte ens semibluff, brukar inte floata i de lägena även om det hade kunnat fungera. Det beror lite på hur aktiv jag varit innan också.

12 är en ganska lätt fold, någon har mig ju garanterat slagen, och en av dem sitter antagligen på ett riktigt bra drag.



Hand 200 är en hand som jag inte borde ha spelat preflop, så enkelt är det. När jag väl gett mig in i leken så kommer jag dock aldrig att folda. Jag har ett var att gå allin pre. Men jag har nästan ingen fold equity då. Så jag väljer att syna för att ställa in direkt på flopp oavsett hur den ser ut. Lättare att få vik efter flopp än före i dessa lägen. Tyvärr sitter ju Lassiter på ett monster och jag tvingas dra ut.



Finns en annan hand strax efter denna som jag inte är så stolt över heller. Får e om någon hittar den.

2011-04-02 kl. 19:29:47
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback