Bra och dåligt

2011-08-20 @ 11:34:23 | Allmänt

Var hos sjukgymnasten igår och fick rådet att gå mindre och att öva rörlighet mer. Problemet med det är att det känns så obehagligt att sträcka ut/ böja knät. Men ska koncentrera mig på rörligheten nu för innan det blir rörligt är det svårt att träna upp musklerna igen på ett bra sätt. OM jag inte lyckas så hotade hon med att manuellt pressa ut och in benet vilket känns som en ganska effektiv piska.

Ett annat orosmoln är att snart är morfintabletterna slut, och med tanke på hur det känns på morgnarna så behövs de fortfarande. Tar ett tag innan det börjar verka, men sen tar jag det med jämna mellanrum så smärtan är inte så stor om man sitter still och har benet i högläge. Känns som ett måste om man ska orka göra övningar, men vi får väl se på måndag vad ett par alvedon och lite voltaren kan göra. Förhoppningsvis räcker det.

Pokermässigt så tror jag att jag knäckt PAF-riggspöket nu. Jag går inte längre in i 80-20 situationer med vissheten om att jag ska förlora. Och självförtroende är A och O i turneringspel. Gick inte så bra igår, spelade ganska ok, men gjorde ett par dyrbara misstag. Som alltid så är det svårt att direkt efteråt vara objektiv om huruvida man spelade handen OK eller som en hoppfull.

Efterhand som PAF-spöket släppt sitt isiga tag om min hals har Everest-spöket dragit åt snaran. Det krävs mer tålamod där och att man inte överskattar motståndet som ibland är riktigt miserabelt. Men igår blev det en klonk i $5K garantin och lite drygt $2K in på kontot.

Svenska Spel är alltid pålitligt, igår blev det en andra plats i Fredag!, 1000kr i inköp men inte så många med kanske lite drygt 40 personer. Hade tur ett par ggr under finalbordet, med bra händer och syner som stod. Tog en marginell syn med Ax och min motståndare hade AQ men jag lyckades dra ut. Han spelade bra, och var ganska aktiv, vilket gjorde att han fick synen då hans handurval borde varit ganska brett, men den här gången hade han en hand från den övre delen av urvalet. Heads-up stämde ingenting, timngen var fel, dåliga starthänder och inga träffar. Borde spelat mycket passivare tror jag, väntat in bättre lägen.

Hur står det då till på pokerbloggsfronten?

Bäst just nu:

http://dybban.blogg.se, klockrena inlägg senaste vecka, till och med lite poker!  Och du har fått mig att faktiskt hålla med Anna Dabrowski, jag vill precis som hon att hon hellre  dör än röstar på sossarna. Nej, det är inte sant, det var ett dåligt och osmakligt skämt, skyller på morfinet. Jag vill faktiskt hellre att hon röstar på sossarna.

http://vegas2008.blogg.se, vår Pokerstar har skrivit inlägg i en rasande takt, både han och dybban har kommenterat Anna Dabrowski och hennes blogg och den gratisunderhållning jag och Anna bjudit på. Pokerstar som är en öppen och vidsynt människa gissar att Anna är ironisk och egentligen driver med oss alla. Man kan lita på att Pokerstar ser det goda i alla människor. Jag är inte lika öppen och snäll. Min åsikt är att Anna Dabrowski bara är djupt okunnig om sin omvärld, inte tänker efter före och sedan reagerar som en fyraåring när hon blir emotsagd. " Du är dum!". Men kan också jag som tar hennes retorik på för stort allvar. När hon skriver "Hata" så kanske hon menar "gillar inte så mycket".

Bubblare:

http://blog.comeon.com/, Dödarn tar paus i sin berättelse om WSOP Main Event, vi hinner glömma, hur gick det egentligen? Hur djupt i turneringen kom han?

http://blogg.aftonbladet.se/pokermamman på Åland, alltid kul att läsa, bloggmys skulle jag vilja karaktisera det som.

http://www.goranheintz.se/, bra blir bättre

http://mickenorinder.com/ tillbaka igen med regelbundna inlägg, kan bli intressant att läsa om Malmö Open. Och hittills har vi sluppit påhopp, vilket jag är tacksam för, tycker bloggen är bättre utan. Men så är jag konflikträdd också.

http://variansbyran.se tar paus, men samtidigt sprutar det ut inlägg.


http://www.sillidillen.com/ ibland långt mellan inläggen, men denna blogg är en klassisk pokerblogg med snygg handhistorik, hur gör han, vad är hemligheten?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback