Funderingar om Söndags-Kibbutz

2011-08-21 @ 15:04:12 | Allmänt
Har alltid funderat på något sätt att minska variansen i turneringsspelet samtidigt som jag ökar mina chanser till en större vinst. Ungefär i de här banorna har jag tänkt: 

Vi går ihop ett antal turneringspelare som spelar samma förutbestämda turneringar 5 söndagar i rad.

De turneringar jag tänkt mig är: 

Söndagssteken på SvS (750kr)
ChampionChip $200K Gtd på Ongame ($200)
$50K Gtd på Everest ($109)
$50K Gtd på IPN (€85)
 
Alltså runt med $500 per spelare och vecka  i inköp som varje spelare står för själv.
Efter varje söndag sammanställs resultaten och vinsterna fördelas enligt följande: 50% av vinsten till den vinnande spelaren, resterande 50% fördelas ut på övriga deltagare. Ingen överföring av pengar sker förrän hela perioden spelats klart. Ingen mer än de andra deltagarna vet vilka som är med i kibbutzen.


Skulle det fungera? Är det mot någon av sajternas regler? Det handlar naturligtvis inte om collusion enbart om vinstdelning. Finns det någon som är intresserad? Något annat man bör tänka på?


Kommentarer
★ Anonym

Låter väldigt intressant, skulle kunna tänka mig va med på det! Men blir det verkligen runt $900? känns mer som runt $5-600? :) /Rickard

2011-08-22 kl. 11:36:37
★ rosjon

Du har rätt, hade med en 100 rebuy också först, men strök den och glömde ändra summan. 500 per vecka så under 5 veckor c:a 2500

2011-08-22 kl. 12:02:52
http://rosjon.blogg.se/
★ Anonym

Precis :) Är iaf lite intressead av det, skulle det bli mer seriöst av det sen så får du mitt alias så du kan kolla upp om jag platsar i teamet lite senare :) /Rickard

2011-08-22 kl. 13:44:52
★ Anonym

kolla bloggen:D

2011-08-22 kl. 14:12:01
http://vafanheterjag.blogg.se/
★ Ida [ f l a v o u r e d . b l o g g . s e ]

Just nu finner du även även en massa roliga tävlingar i min blogg. T.ex. i samarbete med Stockholmsgruppen Cosmetics, Freebra (kommer snart) och Ziperall samt en massa andra roliga företag - där du kan vinna bland annat, Zumba DVD, smink ifrån t.ex. märket MAC, smycken, skönnhetsprodukter osv. Direktlänk finner du här: http://flavoured.blogg.se/category/tavlingar.html

2011-08-22 kl. 14:51:12
http://flavoured.blogg.se/
★ Dalajar

Har inget track record på Ongame, Everest eller IPN. Jag är gärna med på en deal om det finns intresse. SvS har har jag varit snorkall på ett tag nu men det släpper så småningom.

2011-08-22 kl. 15:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback