Post-op

2011-08-11 @ 12:58:53 | Allmänt
När vi var på Veras land sist var det lite mulet sista dagen så vi tog chansen och metade aborre från bryggan. Vi hade haft med oss mask ifrån trädgården för mask är det inte gott om på ön. Det svåraste visade sig vara att hålla masken vid liv, då den uppenbarligen inte tål att ligga i en burk med fuktig jord och lufthål speciellt länge. Endast 2 exemplar levde när det väl var dags och våra aborrar nappar inte på död mask.





Blev till sist en aborre som vi slängde tillbaka i vattnet sen då vi inte ville äta upp den.

Igår var det då dags för knäoperationen och detta är en bild på knäet direkt efter. Kylelement på, men eftersom jag var så tjockt lindad så tror jag inte att den gjorde så stor nytta, jag kände iaf inget av nån kyla.



Bra utsikt från rummet, gamla fina söderstadion, de skulle kunna sälja biljetter till matcherna, väldigt bra platser



Visade sig att sköterskan nog gav mig lite lite morfintabletter med hem. Läkaren ordinerade 100mg 3ggr om dagen, men jag fick bara med mig 2 st 50 mg som skulle räcka igår och idag förmiddag innan vi hann hämta ut receptet på ett apotek. Ser därför fram emot min nästa dos som jag hoppas ska funka lite bättre för jag har haft ganska ont inatt. Lite bättre på morgonen men får ligga med datorn på magen så jag knappt ser tangentbordet för att ligga någorlunda bekvämt. Grymt bra service på Ortopediska Huset, fina lokaler och de tog verkligen hand om en. Hoppas att resultatet av operationen blir bra, läkaren var nöjd och sa att om jag sköter rehabiliteringen och tränar lagom och rätt så borde jag kunna stå på en badmintonplan inom 10 månader. Det vore ju helt fantastiskt i så fall, för just nu känner jag mig ganska trasig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback