Il Tempo Gigante

2011-12-03 @ 13:20:26 | Allmänt


Imorgon kl 19.30 kör SvS en turnering med riktigt högt inköp 4850kr + 150kr som jag hoppas ska locka uppemot 50-60 spelare. Ser ut som de kör den istället för veckopotten denna söndag så för mig blir det en utgift på ytterligare 3000kr och det ska väl rullen tåla, även om strukturen verkar vara en aning turbo. Roligt initiativ. Hoppas jag hamnar på samma bord som KungKroon, har en onlinetell på honom,när han spelar en hand mot mig har han alltid AA.
Eller kanske nya Svenske mästaren Anton Knutar. Som ni kommer ihåg var han en av de få som jag har anteckning på där det inte står fisk. Vad jag inte skrev då var att det ändå inte var så trevligt det som stod där, men jag har inget minne av vad det skulle ha för grund, verkar varit något han skrivit i chatten. Men han har iaf råd att förlora 5K.


Ikväll går finalbordet i SM Main Event på Svenska Spel, har läst intervjuerna, trevligt att de flesta tänker spela mer om de vinner. Känner inte igen många av nicken på finalbordet, så svårt att tippa bordet. Har för mig att jag spelat mot josten och Malare, men ska ärligt säga att jag inte kommer ihåg hur de var. Ska bli kul att följa lite också.

Imorgon går ju annars TOPP100 och oförtjänt, i skuggan av denna turneringen går PAF Goldrush en turnering som ger enorma övervärden till deltagarna, bästa spelaren i november vann en resa till Sydafrika t.ex. Jmf. med en Ipad 2 eller ett Wii på SvS, som dessutom lottas ut. Goldrushen borde ha mycket fler spelare, den kostar mindre än TOPP100, ger mer värde, och nu verkar fler spelare hittat den guldgruva, så antalet spelare börjar närma sig TOPP100. Namnet Goldrush är verkligen passande även om det inte direkt regnat guld över mig tyvärr. Men om något är bra så ska det lyftas fram.

Imorgon går dessutom första kvalfinalen till PAF Poker Challenge som går på Åland i början av juni nästa år. PAF lär dela ut en hel del paket till sina spelare det närmaste halvåret och det ska mycket till om jag inte ska dit, inkvalad eller ej, och jag räknar med att Liv hänger med. På Åland borde man spela SM om man bara kunde lösa boendefrågan. Men om det är ett problem får man väl sätta ett maxantal för antalet spelare... fast det är klart, med 58 spelare i Main Event lär ju inte det vara ett problem längre.


Tre nya bloggare, eller en helt ny, en nyupptäckt och en nygammal.

Rickard Petterson är ny bloggare på pokerskull.com:
http://www.pokerskull.com/2011/11/rickard-pettersson-presenterar-sig/
Ska bli intressant att följa. Förresten så har Lisa Odebäck skrivit en del inlägg om Krukanresan till Mazagan som är roliga att läsa så bara därför är pokerskull värda ett besök.

http://itm-utg.blogspot.com/ är DeNilsson blogg som jag precis upptäckt. Han skriver inte ofta, men det finns ett arkiv att ta ur.

Peter Eichhardt har dessutom dykt upp igen med inlägg, lika plötsligt som han försvann. Ser fram emot inlägg om turneringsöndagar och annat, en blogg jag verkligen saknat. http://petereichhardt.blogspot.com/ 




Kommentarer
★ Söppärj

Jag var med på Krukan-resan, fantastisk upplevelse med mycket roliga människor. Tyvärr fick jag aldrig några bra lägen i turren vilket var tråkigt för ujujuj vad många fransmän var usla.

Konstigt fenomen i poker: När man spelar den dyraste turren man nånsin spelat så stöter man på sämre spelare än man nånsin gör på 30-50-dollarsturrar på nätet. Får nog försöka börja kvala in till fler liveturrar.

2011-12-06 kl. 10:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback