Lucia och poker

2011-12-13 @ 19:16:31 | Allmänt
Igår samlades tio tappra själar i min källare för att vaka in lucia med lite poker, små insatser men stort engagemang. Framför allt krossade vi myten om att det bara är riggat online. Massor med sjuka händer där i stort sett aldrig bäst hand när pengarna åkte in i mitten vann. Var tvungen att ta en bild på denna hand som var Jakob, min svågers första hand, han kom sent och passade på att ta hela ripssons stack genom att rivra en färgstege samtidigt som ripsson rivrade en A hög färg.



Jag gjorde som vanligt sjukt bra syner, läste mina motståndare perfekt, men blev ändå utdragen på rivern. Eller kanske passar detta citat från pokerskull bättre, "....det blir lite fragment av sanningen snarare än total sanning, men det passar poker ganska bra" Det är antagligen så att jag bara har väldigt svårt att inse att jag är slagen. Kul var det iaf, och det blev lagom sent, även om det kändes att man varit uppe sent och tagit ett par whiskey under kvällen.

Luciamorgon började tidigt då Signes dagis har som tradition att köra Luciatåg innan det ljusnar, och dessutom utomhus. Både resten av familjen och Signe var sådär lagom sugna att gå till dagis strax efter 07.00 på morgonen, men man ska väl hålla på traditioner, även om Signe hotade med att vägra sjunga.

Men så här glad var Signe efteråt då hon klarat av hela framträdandet.



Som belöning blev det glögg, saft och pepparkakor, innan jag skulle bege mig till jobbet. Sådana här morgnar när allt inte är som vanligt är det alltid lite sorgligt när mamma eller pappa lämnar dagis så det var gråtkollektiv vid grinden till dagis.



Inga turneringar ikväll, tidigt i säng, tillbaks på nätet imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback