PAF vann trots största turneringssöndagen på SvS

2011-12-04 @ 19:54:55 | Allmänt
Hemma idag sjuk med två sjuka döttrar, den yngsta rejält förkyld, men den äldre kräktes inatt och mår fortfarande inget bra alls. Själv har jag minifeber vilket inte alls bådar gott inför mitt företags julbord imorgon som jag varit med och arrangerat. 

 

Skrev lite medans jag spelade i helgen, här är några hopklippta stycken, allt jag orkar just nu.
Natten mot söndagen  c:a 01.00:

Vi är fyra kvar i Startstacken, Mendieta19 är chipleader och det är två shortstacks. Jag har strax innan slagit ut en spelare och är chiptvåa med kanske 15% mindre stack än chipleader. Plockar upp AK på stora mörken, Mendieta19 minhöjer som så många gånger förr på knappen. Lilla mörken lägger sig, jag slår om till 3ggr, Mendieta19 tänker ganska länge, vilket han iofs ganska ofta gör oavsett vad han gör sen.
Sen trycker han allin, och jag blixtsynar. Han visar QQ som står hela vägen. Ute som 4:a. Det roliga är att vi båda antagligen tror att den andre inte har så bra som den verkligen har. Jag tror han är ute och stjäl igen som han antagligen är 5 gånger av 7, och han tror säkert att jag bara tröttnat på att han höjer från knappen hela tiden. Jag spelade iofs ganska tight så han kanske visste precis var han hade mig. Spelar roll, i det läget så åker pengarna in oavsett.

Söndag dag:
Idag var det fullt upp, träning 45 minuter på cykeln, förberedelser för klassträff i Maggan, Margaretaparken som ligger här i Enskede. Är under isen, dels p.g.a av min visdomstand, men främst p.g.a att jag för n:te gången denna höst/vinter är dunderförkyld. Det går liksom aldrig riktigt över, kommer bara nya vågor.
Efter klassträffen, i klassisk svensk rått, kallt,vinterfuktigt väder, så blev det veckohandling, besök på återvinningen och hämtning och lämning av Siri på hennes teaterrepetition. Sen hann jag precis med en kort familjemiddag innan veckopotten satte igång.

Söndag 20.00:
Inga svåra beslut första timmen och sen satte PAF Goldrushen och Giganten igång. Spelade tyvärr bort mig i Goldrushen tidigt, och i Giganten fick jag ett svårt beslut redan första handen. Eller egentligen....var rätt enkelt egentligen. Okänd spelare på UTG limpar in för 200, 25 000 i startstack. Jag sitter i mittenposition med QQ och höjer till 1050, alla foldar och UTG raisar till 9500. Det är ju inte mycket annat att göra mer än att folda, men jag ångrade mig bara några händer senare när jag insett hur vårdslöst han spelade. Hade nog varit värt en allin ändå.
LauraAngel sitter vid mitt bord, som vanligt spelar han bra men uppför sig märkligt i chatten. Full eller bara snoris? Helt plötsligt är han borta, skönt, av flera anledningar.


Söndag 22.30:
Ute ur veckopotten i mitten av fältet, spelade dessutom $320 kval till PAF Poker Challenge förutom Giganten och de vanliga på SvS och Everest.  Vi är tre kvar i PPC-kvalet, två paket, en stor chipleader och sen jag och en till med ungefär lika stora stackar. 35 kvar i Giganten, jag plockar upp AK på en av mörkarna då knappen höjer upp, jag ställer in och får syn av knappen som har JJ, men lyckas inte träffa A eller K. Satan!!! Men....vad nu? Vi är bara två kvar i PPC-kvalet, vad hände? Medans jag var uppslukad av förlusten i Giganten vann jag ett paket till PPC:n, lite plåster på såren, så tilten lägger sig. Tycker dock jag förtjänade minst en cash i Giganten enbart baserat på mitt spel. Hade verkligen inte mycket att jobba med i den turneringen, jämfört med i de andra turneringarna.

Söndag 23.00:
Utdragen av AJ mot min AK, när den hoppfulle stoppade in allt pre UTG och sedan drog in färgen. Samtidigt blir jag upplurad på läktaren i TOPP100 då jag går allin på rivern då jag fick min triss, bara för att bli synad av färg. Kunde skippat riverbettet, men var för girig och jag var fullt övertygad om att han inte hade färg, men kanske skulle betala av med ett bra A eller två par.

Till sist var det bara Söndagsteken kvar där jag strax efter midnatt till sist semibubblade finalbordet och åkte på tolfte plats.
Hade sjukt mycket otur och tur under hela kvällen i alla turneringar kändes det som, mycket berg- och dalbana, men överlag nöjd med mitt spel om än inte med resultaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback