Äntligen:D

2011-02-10 @ 20:41:20 | Allmänt
Ingen Las Vegas resa vunnen på PAF, men det blev en fjärdeplats. Totalt kortdöd på finalbordet, la JJ efter att två stycken gått allin på min stora mörk. De hade AQ båda, och det kom ett A på turn. Så undvek den setupen ända tills jag till sist fick åttor och ställde och sprang in i AA.Standard

Gick långt i Topp100, Svenska spels halvmesyr till ranking, slutade på en 21:a plats.

Lyckades bäst i Lill-lördag där 206 spelare betalade 400kr i inköp. Djupstackat och hyfsat långsam struktur. Gick bra hela vägen till finalbord. Kom dock dit ganska short, åtminstone jmf med de andra. Gick dessutom upp till Signe precis när finalbordet började, bara för att upptäcka att hon var magsjuk, det luktade pyton i rummet, men Signe hade inte vaknat stackarn. Så fick väcka henne, ta in henne i badrummet för att dusha av henne samtidigt som jag med andra handen försökte spela finalbord. Liv tog sen hand om Signe med jag vädrade och bäddade om, tur nya sängen inte kommit än.....


Sen kunde jag koncentrera mig på finalbordet, spelade bra, tog lagom stora risker, vann mina coinflips och när jag synade så dominerade jag ofta min motståndare. Drog ut en gång med 33 mot 66, floppade triss, men då var jag redan chipleader och hade 400k, kostade 100k at syna och jag hoppades på en coinflip. Tji fick jag, men hade tur istället. Hade både tur och otur sedan headsup, ställde in med AJ när min motståndare hade JJ, en riktig setup som gjorde att jag tappade ledningen och låg risigt till, men fick bra betalt med ett Ax med ett A på brädan och  lyckades överleva med K9 mot A2 allin. Min motståndare tappade tålamodet, tiltade lite på att han inte vann med sin A2 och strax efter var det över. Andra vinsten i en lördagsturnering på kort tid, äntligen!

Äntligen har också sängen kommit, 6 veckor sen men iaf. Tyvärr hade säljaren i affären lovat för mycket, så de kunde inte ta med den gamla sängen eftersom den väger bly och inte går att få ner via vår trappa. De får komma tillbaka nästa  vecka och försöka fira ut den genom vår franska balkong. De ville inte såga isär den som jag föreslog. Det var ju väntat att det skulle bli strul, vill ju kunna flytta in Siri i hennes nya rum i helgen, men var gör man av sängen som står i hennes nya rum:(




Sängen i nya rummet med maskroslampan i taket 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback