Setups

2011-02-07 @ 17:03:45 | Allmänt

Igår var det turneringssöndag och den började otroligt bra (förutom på Ongame då, men det är ju standard).
Söndagssteken tog visserligen aldrig fart men $50K garantin på everest och 500krs på SvS gick som tåget.
Låg runt 10 plats med 6 ggr average på Everest när lilla mörken höjde upp efter att all andra foldat. Han är en av de få som har mer marker än mig.
Hittar då QQ och reraisar, varefter lilla mörken blixtställer. Jag synar, han har AK och det kommer en K på floppen. Slut på Everest:( Hade jag kunnat slinka den? Nej, omöjligt i mörk mot mörksituationen även om jag satt med c:a 200BB.

Tuffar vidare i 500krs iaf, ligger 2-3 hela tiden med stor stack. När det är 11 man kvar raisar UTG som är chipleader till lite mindre än 4ggr stora mörken. Alla lägger sig, men jag har KK. Hinner tänka AA, innan jag reraisar, han ställer och jag synar. AA naturligvis och jag bubblar.
Extra irriterande då jag räknade kallt med minst en 3:e plats, men då måste man ju undvika setups.
Rejält tiltad iaf, sitter fortfarande i lite, men ikväll drar jag ändå och spelar Måndagslaxen på klubben.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback